خلاصه ماشینی:
"زنان در فیلمهای ریدلی اسکات: در مرز واقعیت و اسطوره مایکل آلوو (تصویرتصویر) دمی مور در سرباز جین در پس برخی از فراموشنشدنیترین و تاثیرگذارترین شخصیتهای زن ماندگار سینمای دهه هشتاد و نود،یک کارگردان بریتانیایی با ریشی خاکستری بر چانهاش و سیگار برگ کوبایی بر گوشه لبش وجود دارد:مؤلفی به نام ریدلی اسکات.
اسکات برای فیلم سرباز جین مدتها به دنبال یک بازیگر مناسب زن میگشت؛بازیگری که در عین شکستناپذیری،یک زن مصمم باشد ازاینرو جمی لیکرتیس، سیگورونی ویور به خاطر خشونت ظاهری و قیافه مردانهشان از همان ابتدا توسط اسکات رد شدند.
دید کلاستروفوبیک وهمآلود اسکات در این فیلم سرمشقی برای آثار بیشمار فضایی شد که پس از آن به تصویر کشیده شد،با تلما و لوئیز،اسکات این فرصت را به بینندگان مونث خود داد تا با لذت تمام حداقل روی پرده سینما شاهد انتقامجویی سمپاتیک فیلم-دیویس و ساراندون-از مردان نئاندرتال بایستند و این شاهکار فمینیستی چنان ساخت استادانه و فضاسازی غبارآلود و غمانگیزی داشت که حتی جمع بیشماری از منتقدین مرد را نیز همصدا و همرأی با خود کرد."