Skip to main content
فهرست مقالات

به هر حال من یک زنم

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 8 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، زن، سیاسی، نیمه پنهان، قصه، نسل، سینمای ایران معرف زن امروزین، جامعه، فکر، انقلاب، اجتماعی، فیلم سیاسی، قصه فیلم نیمه‌پنهان شکل، زن و نیمه پنهان، ایران معرف زن امروزین ایران، فرهنگ، احساسات، اتفاقات سیاسی ایران، اتفاق، نیمه پنهان زن، فیلم سینمایی در ایران، زندگی، نیمه پنهان شکل، نگاه، نیمه پنهان توجه جامعه، نیمه پنهان قصد تحلیل اتفاقات، شکل، خانم کریمی فکر، موضوع، زن بخشی از قصه

خلاصه ماشینی: "آیا موافقید سینمای تهمینه میلانی را سینمای‌ زنانه بنامیم؟ خب اگر این تعبیر را بکار برید پربیراه‌ نرفته‌اید،به‌هرحال من یک زنم،هرچند که زن بودن را دلیل‌ کافی برای داشتن تفکر زنانه و بسیار مردانه یا بهتر بگویم با ذهنیت مردسالارانه می‌نویسند و فیلم می‌سازند و به شدت هم‌ مورد علاقه جامعه مردانه که مسلما بر امور هستند قرار می‌گیرند و تشویق می‌شوند. نیکی کریمی و کارآکتر سینمایی‌اش،بیش از دیگر بازیگران سینمای ایران معرف زن امروزین ایران‌ است،زنی که رو به آینده پیشرفت و مدرنیسم دارد،اما پایش در حصار سنت‌ها و باورهای کهن جامعه به دام‌ افتاده است،در انتخاب کریمی برای این فیلم،این‌ ملاحظات و این تعاریف را در نظر داشتید؟ نمی‌دانم شاید اگر خانم کریمی کتاب بعد از عشق خانم‌ گلبو را برایم نمی‌آورد و مثلا خود خانم گلبو پیشنهاد ساخت‌ فیلم از کتابش را می‌داد،به خانم کریمی فکر نمی‌کردم ولی از آنجا که خانم کریمی کتاب را آورد و علاقه داشت که من‌ فیلمنامه‌ای از آن بنویسم تا او بازی کند،بنابراین از اول پایه‌ شخصیت را روی صورت و فیزیک و میزان قدرت بازیگری‌ ایشان پی‌ریزی کردم. چرا آن نگاه سرخوش و دینامیک«دیگه چه خبر؟» درباره زن و دختر ایرانی به نگاه تراژیک دو زن و نیمه‌ پنهان ختم شده است؟در این سالها چه اتفاقاتی رخ داده‌ که نگاه شما را این‌قدر عوض کرده؟آیا برای زن ایرانی‌ در وضعیت فعلی راه نجاتی نیست؟ موضوع فیلم دیگه چه خبر به‌قدذی تند بود که اگر آن را به صورت جدی می‌ساختم می‌توانست با توجه به شرایط آن‌ دوران،یعنی 11 سال پیش برایم مسأله‌ساز باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.