Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی به فیلم نیمه پنهان: به شیوه فیلم های اسپایک لی

نویسنده:

(2 صفحه - از 12 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، زن، فیلمساز، فرشته، فیلم نیمه پنهان، سیاسی، اسپایک، حق، عشقی، همسر

خلاصه ماشینی: "ترسیم فضای‌ سیاسی آن دوران،نحوهء شکل‌گیری گروهک‌ها،چگونگی‌ مبارزات آنها از یک طرف و به تصویر کشاندن قشر روشنفکری‌ که جاوید نمایندهء آنهاست،میهمانی‌های شبانهء این افراد،اتومبیل‌ و دفتر کار و زندگی شخصی و خصوصی‌شان از سوی دیگر، همه و همه حکایت از آن دارند که فیلمساز اولا به‌رغم آنکه‌ خود متعلق به آن دوران است،برداشت مستند و درستی از فضاها و افراد و اتفاقات ندارد و اتفاقا هیچ‌یک از این دو گروه‌ را نمی‌شناسد و ثانیا از بد حادثه تا انتهای فیلم خود نمی‌داند که‌ قرار است از چه بگوید و اصلا چرا بگوید. خب قرار است ما در کنار این اشخاص چه حقی را ضایع‌ شده بدانیم و کدام حق را باز ستانیم؟ در این فیلم هم باز شخصیت‌های مرد فیلم چه اصلی چه‌ فرعی آنقدر حقیر و در نهایت کوچک و خوار به تصویر کشیده‌ شده‌اند که هم جاوید هم خسرو و حتی همان رستگار حسی جز ترحم و دلسوزی را در مخاطب برنمی‌انگیزند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.