Skip to main content
فهرست مقالات

تکان نخورید شما در محاصره هستید

(8 صفحه - از 44 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، سینما، تماشاگر، داستان، فیلمنامه، کارگردان، فیلمسازی، هیچکاک، تاریخ سینما، قهرمان داستان

خلاصه ماشینی: "اما در دقیقه 03 هیچکاک در کمال قساوت(!) این ستاره طلایی را در زیر دوش حمام به فجیع‌ترین شکل ممکن‌ به قتل می‌رساند!شوکی که به تماشاگر وارد می‌شود غیر قابل‌ توصیف است. حالا سوال این است: از این پس فیلم چه چیزی برای تماشاگر تدارک دیده است؟آن‌ هیجان موعود،آن فصل نهایی شوکه‌کننده چگونه رخ خواهد داد؟ فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم،ریسک خطرناکی را آغاز کرده‌اند و آس خود را در آستین پنهان می‌کنند و راه هموار همیشگی را رها می‌کنند و به خاکی می‌زنند. اما مک‌کواری(فیلمنامه‌نویس)و برایان سینگر(کارگردان)، یک شوک درست و حسابی را برای تماشاگران تدارک دیده‌اند: تمام آن داستان دروغ بوده است!یا حد اقل می‌توان به راحتی‌ به سندیت‌بخش اعظمی از ماجرایی که به تماشای آن نشسته‌ایم، شک کرد. بگیرید؟آیا می‌توانید آنقدر منتظر بمانید که تازه سرصحنه تصمیم بگیرید دیالوگ مورد نظر درست است یا نه؟و از همه مهم‌تر اینکه آیا نویسندگی اصلا آسانتر از فیلمسازی است؟اصولا مشکلات و مسایل نویسندگی‌ و فیلمسازی توأمان چه می‌تواند باشد؟ کریستوفر نولان که فیلم آخر او(به یادآر (Memento) به‌ پدیده نیمه اول سال 1002 تبدیل شده و توجهات بسیاری را به‌سوی خود جلب کرده،از منظر یک کارگردان-فیلمنامه‌نویس‌ به پرسش‌های فوق پاسخ می‌گوید و به تشریح پروسه و مهارت‌های نویسندگی و بویژه فیلمنامه‌نویسی می‌پردازد. -روانی را می‌سازد(درباره این فیلم جداگانه صحبت کرده‌ایم) اما فقط کافی است صحنه قتل زیر دوش را به یاد آورید،یا به‌ یاد آورید که هیچکاک این شاهکار بزرگ را با عوامل تلویزیونی، سیاه و سفید و با هزینه‌ای نازل،حدود 007 هزار دلار ساخته است!"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.