خلاصه ماشینی:
"او بارها در فیلمهایش در نقش زنانی از طبقه فرودست ظاهرشده (از جمله دندان مار و گروهبان)اما نقشآفرینی او در عین باورپذیر بودن،از آن روحیه مسالمتجویی و انفعالی که مثلا معتمدآریا،بایگان و یا فرجامی در ایفای چنین نقشهایی بروز میدهند،به دور است.
بازی سجادیه در نقش زنی از جنوب شهر که چشم امید به آینده خود دارد،بسیار فراتر از الگوی تحسینشده این نوع نقشها که در وجود فاطمه معتمدآریا در فیلمهایی مثل روسری آبی و یکبار برای همیشه به تصویر درآمده،قرار میگیرد.
میتوان حجم تلاش و زحمتی را که سجادیه برای درآوردن این نقش به کار بسته تصور کرد.
در فیلم آشفته مسعود کیمیایی،کاراکتر سجادیه در نقش زنی که در وسوسه مهاجرت به همراه مادرش به آذربایجان شوروی و ماندن در نزد همسر صم و بکم خود حیران مانده است،تنها نقطه قوت کار محسوب میشود.
آن را میتوان به راحتی از یاد برد و فقط این افتخار برای سجادیه باقی میماند که به عنوان اولین زن ایرانی در نقش حوا ظاهر شده است."