Skip to main content
فهرست مقالات

مشهود محسنیان: سنگلج، فخرفروش ندارد

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(3 صفحه - از 12 تا 14)

کلید واژه های ماشینی : تعزیه، تراژدی، سنگلج، شخصیت، موسیقی، تئاتر، بازیگری، نمایش، تاریخ، تراژیک

خلاصه ماشینی:

"سنگلج فخر فروش ندارد مشهود محسنیان ۩ با توجه به نیاز وجود تراژدی‌قدرتمند، چطور می‌توانیم از قصه‌ها وافسانه‌های قدیمی برای ساختن یک درام‌استفاده کنیم؟ • اصلی‌ترین چیز تضاد است وتضادهای فرعی و اصلی را این طور می‌بینم‌که تضاد فرعی میان لایه‌های اجتماعی است‌و تضادهای اصلی بین طبقات اجتماعی. ۩ خصوصیات تراژیک این‌ها چگونه دریک متن دراماتیک تبلور پیدا می‌کنند؟ • من فکر می‌کنم اگر تاریخ ایران راخوب بدانند و تا چشم و چراغ اندیشه‌های نودر شعر نیما پیش آمده باشند، دست‌افزارخوبی برای رفتن به سوی این قضیه دارند. این گروه فعلی در ابتدا خیلی‌پرپیچ و خم بود؛ اما کم کم همگون شد و الان‌وقتی به بازی همه نگاه می‌کنم، خیلی ازبازیها از گذشته بهتر است و حق هم هست. اصلا مسأله فرد نیست مسأله رشدبازیگری در ایران است؛ رشد در نسل جوان‌و به دست آوردن تجربه است؛ مثلا شیوه‌بازی دو دختر من هر دو کم از مادرشان درآن زمان نیست که هیچ، بالاتر هم هست وحالا مادرشان وقتی نقش دیگری را بازی‌می‌کند، نشان می‌دهد که او هم خیلی رشدکرده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.