خلاصه ماشینی:
"سؤالی مبتنی بر اینکه آیا واقعا «ادب مرد به ز دولت اوست؟» یا مرد میبایست در ضمن توجه و رعایت امور اخلاقی و ادبی که شایسته این توجه میباشد به امور ابتدایی و اولیه و بهتبع آن نیازهای بدیهی خود نیز توجه داشته باشد؟ استاد برای برجسته ساختن این یأس که منجر به نوعی نهیلیزم (البته غیر منفی) میگردد، در صحنه اول نمایش از تکنیک دیالوگنویسی و گفتوگوی تئاتر ابزورد (آن هم از نوع یونسکوییاش) سود جسته است.
و دسته سوم را دختران لوسی که ظاهری روشنفکرمآبانه دارند و درواقع مانند اکثر روشنفکران جهان سومی (بهویژه از نوع زنش) بیخاصیتند و فضلفروش (دخترانی که بعضا نقاش هستند و دائم در صدد تشکیل نمایشگاههای مختلف) لیکن نکتهای که بسیار حائز اهمیت میباشد و بهرغم تغییر نوع نگاه و شیوه و سبک راوی همچنان در این اثر ادامه مییابد، مسئله ازهمپاشیدگی خانواده است (افول، روزنه آبی، ارثیه ایرانی، لبخند باشکوه آقای گیل) که ریشه در ازهمپاشیدگی محیطی دارد که استاد در آن زندگی میکند."