Skip to main content
فهرست مقالات

زندگی به شیوه تراژدی

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(3 صفحه - از 47 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : تئاتر، هنر، بودجه، خصوصی‌سازی، تئاتری، کار تئاتر، سازمان تئاتر، دانش‌آموزی، تئاتر مدارس، بودجه تئاتر باعث توسعه تئاتر، وضعیت تئاتر مدرسه در وضعیت، وضعیت، جدی، تئاتر دانش‌آموزی، دولت، بودجه تئاتر، سازمان تئاتری، جشنواره تئاتر دانش‌آموزی، تئاتر هنری، خصوصی‌سازی تئاتر، آموزش، تئاتر خصوصی تئاتری، وضعیت تئاتر، کار، کار تئاتری، فرهنگی، شروع، فعالیت، خصوصی‌سازی در تئاتر، سازمان هنرهای نمایشی کشور

خلاصه ماشینی: "وقتی قرار باشد که تئاتر، خصوصی شود باید این تئاتر وابسته به جایی بشود و این خصوصی شدن از جهتی خوب است زیرا ممکن است که وضعیت بهتر و سالنهای بیشتری برای آدمهای تئاتر به‌وجود بیاورد و از طرفی منفی است زیرا ممکن است این جمع و خانواده تئاتری را پراکنده کند. در سالهای اخیر متأسفانه مشاهده شده است که کارها بازبینی هم نمی‌شود و فقط فیلم آنها دیده می‌شود و این امر باعث می‌شود تا تئاتر به خودی خود از مسیر اصلی خارج شود. 3ـ اگر ما سازمان تئاتری داشته باشیم که بتواند تمام نیروها، تمام بودجه و امکانات تئاتر را متمرکز کند آن‌وقت تئاتر با حرکتی درست و به‌جا تئاتر سرتاسر کشور را سازماندهی کند و این بسیار خوب است. کوروش زارعی (کارگردان و بازیگر تئاتر): 1 ـ خود من کار تئاتری را از مدرسه شروع کرده‌ام ـ دو سه دوره هم داور جشنواره تئاتر دانش‌آموزی در سطح استان و حتی کشور بوده‌ام ـ وقتی کار تئاتری آن سالهایی را که خودم در دبیرستان اجرا می‌کردم با نمایشهایی که حالا اجرا می‌شود مقایسه می‌کنم، تفاوت زیادی بین کار تئاتری این دو «مقطع» می‌بینم. این چه توفیری دارد؟ این فقط از سر خود واکردن است وگرنه چه دلیلی دارد وقتی که شما یک جریان دانش‌آموزی را شروع می‌کنید باید دانش‌آموزان سراسر کشور حضور داشته باشند تا بتوانند تبادل ‌تجربه و اندیشه کنند. اگر ما به سمت خصوصی‌سازی برویم تئاتر ما به سمت ابتذال خواهد رفت آن‌گاه که هنرمند و تئاتری برای اینکه مخاطب را به طرف سالن بکشد تا فروش کند و خرج خود را درآورد مرگ تئاتر فرا رسیده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.