Skip to main content
فهرست مقالات

اپرای پکن: نمایشی نوین از هنری کهن

نویسنده:

(1 صفحه - از 24 تا 24)

کلید واژه های ماشینی : اپرای، اپرای پکن، نمایش، چین، نمایشنامه‌های، انواع سنتهای اپرایی محلی، کونکو، دلقک، اپرای پکن اجرا، گروههای اپرایی محلی از ایالت، زنان، پایتخت، اپراهای سنتی چین، اپرای قاشقکی، محبوب‌ترین شکلهای تئاتری، داستانهای، موسیقی، شخصیت، مرد، اپراهای چینی، نشانه، پایتخت شمالی از نمایش زاژو، پرده، اجرا، نوعی نمایش جنوبی، اجتماعی، شکل، نمایشنامه‌های کونکو، نقش، اپرای جنوبی

خلاصه ماشینی: "در آن دوران این اپرا در تئاترهای عمومی شهر هانگ‌ژو(1) ـ که پایتخت سلسله سانگ(2) جنوبی بود (1276 ـ 1179)‌ـ با حضور جمعیت کثیری اجرا می‌شد. این اپرا، نمایشی بود که معمولا از چند پرده تشکیل می‌شد ـ برخلاف اپرای جنوبی ـ در اینجا شخصیت اصلی، شعری تغزلی را به تنهایی می‌خواند و در حالی‌که سایر شخصیتها، اشعار خودشان را می‌خواندند، او در کل‌ هر پرده از نمایش، شعری مقف‍ا را تکرار می‌کرد. در این دوره، رمانهایی که به زبانهای بومی نوشته شده بود ـ و دستمایه شکوهمند و بی‌پایان اپراهای چینی بودند ـ رواج پیدا کرد، از جمله کونکو(14) که ریشه آئینهای منطقه کونشان(15) در نزدیکی سوژو‌(16) در جیانگ‌سو(17) داشت. در اواخر دوران امپراتوری کینگ(25) (1911 ـ 1644)، صدها سنت اپرایی محلی وجود داشت ک از نظر گفت‌وگوها، صحنه‌آرایی، تکنیکهای بازیگری و موسیقی، با یکدیگر تفاوتهای اساسی داشتند، هرچند نمایشنامه آنها اغلب از کونکو یا داستانهای مردم‌پسند، اقتباس می‌شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.