Skip to main content
فهرست مقالات

چهره درهم شکسته «پدر» ان آخر الزمان به یاد «یوهان آگوست استریندبرگ» که سالار عاشقان بود

نویسنده:

(2 صفحه - از 28 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : استریندبرگ ،یوهان آگوست استریندبرگ ،یوهان اگوست استریندبرگ ،آخر الزمان ،درام‌نویسی ،مذهب ،حریم ،درام‌نویسی به آثار نمایشی ،بحر ،آرام فرسایشگاهی ،پاریسی ،فنون ،شکوهمندتر ،آثار ،آرامشی ،سخن ،استاد مسل‍م درام‌نویسی ،استریندبرگ در تنهایی ،زندگی ،استریندبرگ در آثار ،استاد مسل‍م هنر درام‌نویسی ،می‌کند استریندبرگ ،کار ،دست تطاول ،صحنه تئاتر ـ پا ،انجیلی بر سینه ،حریم زندگی ،آیین‌های مذهبی ،سینه در تنم ،پا و تنم

خلاصه ماشینی:

"استریندبرگ چه می‌خواست که آرام نگرفت؟ این سؤال درشتی است اما او که سرسپرده به جنون بود و از آرام فرسایشگاهی به آرام فرسایشگاهی و از غنودن در آغوش زنی به استغاثه در جوف و جنب و جوار زنی دیگر غلتید. اما راستی کدام حریم؟ او همه را در این حریم محرم کرده بس که جزئیاتش را به رشته تحریر کشیده و باز بس نکرده و آن کنجهای سنکنج دنجش را هم به صحنه کشیده» مجموعه عظیم آثار او مشتمل بر 58 نمایشنامه، در تمام گونه‌های نمایشی است. مطالعه زیاد کرد همه فنون شناخته‌شده را آموخت و حتی فنون جدیدی نیز ابداع کرد ا‌ما مواد اولیه‌ای که او بر روی آن کار می‌کرد به‌راحتی شناخته می‌شد: این داستان «خود» استریندبرگ بود به من درام‌نویس همیشه مثل قبل. اما آیا پاریسیها شهر و زندگی خود را پس پشت پسله و پستوی شخصیتهای نمایشی و حوادثی که استریندبرگ در این اثر نشان می‌دهد باز می‌شناسند؟ من که با «عیش پاریسی»ها آشنایم شک می‌کنم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.