Skip to main content
فهرست مقالات

ضعفهای زیادی در آموزش تئاتری کشور می بینم (قسمت دوم)

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 50 تا 53)

خلاصه ماشینی:

"فکر می‌کنم اگر شما کاملا در جریان پروسه شکل‌‌گیری کلاسهای کارگاه عالی بازیگری خلاق در مولوی قرار داشتید و اطلاعات کامل به شما داده می‌شد این انتقاد را نمی‌کردید، چرا؟ برای اینکه با توجه به ضعفهای آموزشی چه در داخل دانشگاه در زمینه بازیگری یعنی همان قانونمند نبودنش و چه در خارج از دانشگاه با این همه کلاسهای بازیگری که من در روزنامه خواندم ـ بیش از 930 موسسه‌های بازیگری و سینمایی ـ ما تصمیم گرفتیم برای به‌خصوص دانشجویان رشته تئاتر - و هر کسی علاقه‌مند است به‌طور قانونمند Workshop‌های درازمدت بگذاریم در دو دوره سه ماهه، که مجموعا‌ شش ماه می‌شود چون باور داشتیم در شش ماه می‌شود چیزی یاد گرفت نه در دو ـ سه روز. برویم سراغ آخرین سؤالمان و آن اینکه آیا باور دارید هر استادی باید یک تئوری داشته باشد و تئوری‌اش چاپ بشود یا نه؟ ■ تئوری در مورد چی؟ رشته‌ای که دارد تدریس می‌کند و حالا بعد از این باید مقاله و کتاب داشته باشد، آیا این را باور دارید؟ آقای دلخواه کتابها و مقاله‌های خود را برای مخاطبین معرفی کنید بگویید چه کارهایی در دست اقدام دارید چون شما تازه آمدید و هنوز فرصت دارید با دوستانی که خیلی از قبل اینجا بودند و متأسفانه تألیفاتی ندارند‌ ـ این یکی از ضعفهای دانشگاه ماست‌ ـ آشنا شوید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.