خلاصه ماشینی:
"» اما باید دید که اجرای صحنهای اثر، در نمایاندن این خصوصیات ساختاری در طرح اثر، چقدر موفق بوده است؟ عنصر کشش در این روایت، بیشتر منوط به بدل شدن نقشها به یکدیگر و تأثیری است که فضای بدنی ـ صوتی از سوی بازیگر ـ روایتگر بر تماشاگر گذاشته میشود.
از سوی دیگر، عنصر تعلیق نیز، کاملا وابسته به نحوة اجرای صحنهای است، هر چند که با تلاشهایی از سوی کارگردان از جمله نور فلاشر، رنگبندی نوری، ایجاد سطح عمودی در صحنه، استفاده از رنگ در لباس و ابزارهای صحنهای و نظایر اینها همراه بوده است اما به دلیل ضعفهای بنیادین بازیگری در ارائه صدای غیر یکنواخت و متنوع ـ بهخصوص در نقش جادوگر ـ و نیز ضعف در بیان بدنی و انتقال معنا از طریق ژستور، نیمهکاره و ناکامل میماند و رها میشود.
نکته مهم و قابل ذکر در مورد میزانسن ـ به معنای کلی آن ـ این است که بیشتر حرکتهای وضعی و انتقالی، ترکیبهای نوری، اشیاء صحنهای و حتی لباس، بر متن و بر اجرا، تحلیل شدهاند (سوار شدهاند) و به شکل ذاتی از دل اثر برنیامدهاند؛ دقت کنیم به نشستن بازیگر ـ راوی روی چهار دست و پا، برگشتن به پشت، حالت نیمه پل، درحالیکه مشغول سخن گفتن است و یا بالا رفتن از داربست فلزی درحالیکه از نقشی به نقش دیگر میرود و یا نور فلاشر در صحنة برزخ و یا سربند و یا بالاپوش زرد رنگ که همه و همه، بهطور واضح، ابزارهای تکنیکی مینمایند که از بیرون بر اثر و بر میزانسن تحمیل شدهاند."