Skip to main content
فهرست مقالات

گفتگو: برابری در برابر مرگ (قسمت دوم)

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 26 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : تئاتر، تشکیلات، مدیر، نمایش، کارگردان، لوازم صحنه، تئاتر دیجیتال، برق، بازیگران، ساختمان تشکیلاتی، مسئول لوازم صحنه، اجرا، تکنیسین، مسئولیت، فنی، مدیر اسکان صحنه، مدیر صحنه مسئول عوامل، تشکیلات در تئاتر، مدیریت تئاتر و شرکت بازیگری، مجازی، تئاترهای بزرگ، تمرین، صحنه آریان لوازم صحنه، مدیر صحنه، نقش مدیریت اسکان صحنه، حرکت، اعضای گروه‌های صحنه و برق، مدیر شرکت، مدیریت، لوازم صحنه فنی

خلاصه ماشینی: "این امر می‌تواند در فهم‌ کسی که در حال تمرین نقش است،نقشی کاملا مهم داشته باشد!چنین وضعیتی در یک شرکت‌ تئاتری در لندن،برادوی یا تئاتر توریستی به‌ آشکارترین شکل نمود دارد. طراح نور تعیین‌کنندهء سیستم نوری با مشورت‌ کارگردان و استقرار تیم طراحی نور،پلان‌های‌ مورد نیاز و تجهیزات است که بر طبق بودجه‌ تعیین شده باید اجرا شود ایجاد توازن نور در زمان تمرینات و نظارت بر اجرا و تغییرات کلی‌ تکنیکی و عناصر نمایش از دیگر مسئولیت‌های‌ اوست. در تئاترهای کوچک و توریستی کوتاه مدت،این‌ تشکیلات صحنه‌آرایی ممکن است به عهدهء دستیار مدیر صحنه ممکن است لوازم‌ اضافی صحنه را برای فروش در حین اجرای‌ نمایش بسازد،گرچه در تئاترهای بزرگ و اپرا، معمولا کارگاه ساخت لوازم صحنه‌ای وجود دارد غالبا مسئول لوازم یک«خانم»است و سمت مدیریت کارگاه را به عهده دارد. مدیر اسکان صحنه در بسیاری از تئاترها،یک صمیمت سنتی‌ بین سرنجار و سر الکتریسین وجود دارد:هر دو برای گروه خود،در برابر مدیر تئاتر مسئول‌اند، ولی هیچ کدام از آن‌ها مسئول ادارهء تمام صحنه‌ نیستند. وقتی مدیر صحنه تئاتر توریستی وجود نداشته باشد(به طور مثال در تئاترهای واریته‌ای‌ یا سرگرم‌کننده)،همهء وظایف و مسئولیت‌های‌ صحنه،به عهدهء مدیر اسکان است. به این معنا که شخصیت دیجیتالی‌ می‌تواند روی صحنه،عینا حرکات و بازی بازیگر واقعی را تقلید کند،در حالی که ممکن است به‌ اقتضای فضای نمایش،شکل انسانی خود را حفظ نکرده باشد یا حتی در نقش روح پدر هملت با هاله‌ای از نور آبی یا هیبتی عظیم روی‌ صحنه ظاهر شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.