Skip to main content
فهرست مقالات

باور نقش، رمز موفقیت بازیگر است

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 33 تا 36)

خلاصه ماشینی:

"*الان با سیل دانشجویانی که از دانشگاه‌ خارج می‌شوند،تقریبا هزار نفر از دانشگاه‌های‌ ایران خارج می‌شوند حالا مگر ما چند تا تئاتر، تولید داریم حالا با این همه افرادی که می‌خواهند طراحی لباس بخوانند چه کار باید بکنند؟ واقعا من متأسفم!32 سال است که در دانشگاه‌های مختلف هستم ولی الان حداقل چهل‌ تا پنجاه دانشجو زیر دستم است و متأسفم!یک‌ برای طراحی صحنه و لباس متأسفم و من خودم با خیلی از اساتید درگیرم که یک رشتهء دانشگاهی که‌ در مقطع کارشناسی گذاشته می‌شود آن دانشگاه‌ موظف است که برای آن دانشجو که دانشجوی‌ آنجاست در مقطع کارشناسی و دکترا نیز برایش‌ فراهم کند یکی که اهل کتاب،پژوهش و درس‌ است باید امکانات برایش فراهم باشد. برای اینکه تاریخچهء لباس،این همه قوم‌های‌ مختلف،این همه آیین و سنن مختلف،این همه‌ تئاترهای مختلف،سبک‌های مختلف تئاتری و بعد دیدگاه‌های تئاتری،برداشت‌های تئاتری،آیا یک‌ عمر زندگی کفاف می‌دهد؟ 1*حالا با توضیحات شما یک سؤال مطرح‌ می‌شود آیا تفاوتی بین طراحی لباس تجربی با فرد تحصیل کرده در این رشته هست؟اصلا آیا تحصیلات در این کار تأثیر دارد یا خیر،مبتنی‌ بر تجربه است؟ هر دوی این‌ها مکمل هم هستند. حالا سؤال من این است که بعد از بازنشستگی خانم‌ زینل‌یان استراحت خواهند کرد یا نه همچنان به‌ فعالیت خودشان ادامه خواهند داد؟ برای یک طراح یا هنرمند فکر نکنم سن کاری‌ وجود داشته باشد چون هرچه بیشتر کار می‌کند بیشتر به او افزوده می‌شود و من چون همین رشته‌ را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنم،دوست ندارم‌ فقط تئوریسین باشم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.