خلاصه ماشینی:
"در ثانی خیلی انتقاد به بحث مهدویت وارد میکنند میشود زندگی امام زمان را به صورت یک تئاتر،به صورت یک چیز ملموس،به صورت یک وقایعنگار و نوشتاری به مردم عرضه کرد تا شبهاتی که در فکر من جوان است در باب«امام زمان»که چطور میتواند یک پسر پنج یا هفت ساله،عموی خود را که در سن بالایی است کنار بزند و بگوید که من اولیترم بر اینکه بر پدرم نماز بخوانم این مسئله در فکر و اندیشه یک جوان میتواند باعث چالش شود و چالشهای ذهن جوان را میشود با تئاتر دینی برطرف کرد،اینکه گفتم فرهنگسازی باید بکند به این دلیل است که وقتی جوان ملموسا در کنار عقایدی که خودش دارد تئاتر را دید و دید که بله میشود.
در باب تئاتر دینی وقتی شما زندگی ائمه اطهار (ع)را ملاحظه میکنید یا یکی از مسائل دینی مثلا یکی از خصلتهای خوب یا رذایل شیطانی مثل دروغ،غیبت،تهمت،چیزهای دیگر را،وقتی به صورت تئاتر نگاه میکنید تأثیر میگذارد اما به نظر من تأثیر موقت است شما دوباره چند روز بعد باید یک تئاتر ببینید تا آن تأثیر را برای شما ایجاد کند و دوبارهگویی شود اما در منبر،نه،شما وقتی آیات و روایات را از زبان یک نفر که خودش عامل به آن حرفها باشد.
شاید به نحوی این بحث ربط به فطرت الله التی فطر الناس علیها داشته باشد که فطرت انسان چون خداجوست کلام الهی را وقتی از زبان یک فرد الهی شنید تأثیر میپذیرد و از آنجا که انسان خداجوست از زبان منبر راحتتر میتواند مسائل دینی و الهی را دریافت کند ضمن اینکه آن کلام الهی وقتی از زبان یک تئاتری است و توسط یک گروه تئاتری برایش ایجاد شد ملموسا در جان و فکرش جایگزین میشود."