خلاصه ماشینی:
"بنابراین ما برای دست یافتن به دیدگاههای هنری کودکان، ابتدا به نقاشی آنها رجوع میکنیم تا با یافتن مؤلفههای آن بتوانیم به شناسایی قواعدی برای تئاتر کودک بپردازیم زیرا تئاتر هم مانند یک نقاشی است که کارگردان توسط عناصر نمایش در قاب صحنه به تصویر کشیده است.
در اینجا ما با آنکه با نشانههای متفاوت و متعددی روبهرو هستیم اما هرگز نقاشی کودک نمادین نیست زیرا در نقاشی کودک، کودک در نقاشی، اولین دریافتی را که نسبت به اشیاء پیرامون خود دارد ثبت میکند و هرگز به مفاهیم پنهان آن نشانهها نمیاندیشد و این نشانهها در نقاشی کودکان پیوسته تکرار میشود زیرا نقاشی بر پایه تصورات اولیه و سادة کودک، شکل میگیرد به عنوان نمونه اولین تصور در دیدن خورشید تصویر دایرهوار آن است یک دایره زرد رنگ با چند خط که پیرامون آن کشیده شده است.
شاید این پرسش در ابتدا غریب باشد اما تئاتر کودک یک نقاشی متحرک است نقاشی که یک کارگردان بر روی صفحة کاغذی صحنه، به تصویر میکشد و ما برای نقد نمایش سه بچهخوک ابتدا ابزار نقاشی کارگردان را بررسی میکنیم: 1ـ نقاشیهای صحنهای کارگردان با عناصر فیزیکی، عروسک، دکور، نور، رنگ و بازیگران به یک تصویر صحنهای دست مییابد.
اما چنانکه اشاره شد گرگ در صحنه نمایش با دست خانهها را خراب میکند نه با فوت، چرا؟ آیا خانههای سه خوک میتواند خانههای واقعی باشد؟ پاسخ به این سؤال منفی است."