Skip to main content
فهرست مقالات

راپرت «مطرب Motreb» و «مطربه Motreb - e » در تیاتر!

(2 صفحه - از 79 تا 80)

خلاصه ماشینی:

"این نادره دوران که شهرت و عظمت و فتوت و کرامت و معجزت و دلالت و برائتش بر همه خلقان معلوم است و نام مبارکش حضرت مولانا اعظم استادنا میرزا قلمدون ابن نادر، مرشدنا فی علم دراماتیک و استادنا ارجح بر ویلیام شکسپیر ملقب به کمیابی از ریشه نادر، که سلسله مبارکش به سوفکل و اشیل و ا‌رپییدوتسپیس می‌رسد و به همین جهت کمیابش می‌خوانند و نسب به بزرگان دارد و کمیاب است، هنگامه‌ای که جریدة بریدة لهیدة صحنه به مقام حضرتشان شرفیاب شده برای گفتمان؛ استادنا اعلم به لسان مبارک نطق فرموده‌اند که: «ما را با صحنه کاری نیست!» این کلام گ‍هربار وقتی به سمع سردبیر جریده صحنه رسید د‌‌ر د‌م فرو غلتیده و در اغما است. » می‌بینید که استادنا کانزاس‌سیتی تفاوت «سبک» و «مکتب» را در محضر «مایکل چخوف» تلمذ فرموده و واقعا و اصالتا و کاملا شاعرانه سخن می‌فرمایند و خلاصه اینکه اکسپرسیونیسم یا ایست در ابزوردیسم‌ اپیزودیک می‌شود ساختار جابه‌جا در مکتب گروتفسکی به‌علاوه استانیسلاوسکی که تئوری‌اش را فرشی ابن ‌فرشی سندساز توسعه ملی و ارشد ممیزان‌ نشان نوشته‌اند یا می‌نویسند یا خواهند نوشت و عملش را دکترنا کامل بر صحنه جان بخشیده‌اند و با دم مسیحایی این دو یحیی و ذکریا تئاتر بیمار ما درمان شد و تلاقی «گناه» و «معصومیت» حضرت مولانا جوانمرگ بوخنر را دوباره م‍رداند از بس که جان ندارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.