Skip to main content
فهرست مقالات

روش شناسی رئالیسم در هنر: ابعاد واقعیت تولد رئالیسم و تکامل آن / قسمت اول

مترجم:

نویسنده:

(3 صفحه - از 19 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : رئالیسم، هنر، روش‌شناسی رئالیسم در هنر، ادبی، رومانتیسم، واقعیت، اصطلاح، بالزاک، ادبیات، منتقدان، ابعاد واقعیت تولد رئالیسم، قصه، فلوبر، رئالیست، مکتب، واقعیت تولد رئالیسم و تکامل، رومانتیسیسم، اصطلاح رئالیسم، مفهوم، هنر و ادبیات، نقد، مفهوم رئالیسم، پژوهش، مکتب رئالیسم، توصیف، نویسندگان و منتقدان رئالیست، جهان، آثار، نمونه‌های رئالیسم جهانی، نویسندگان رئالیست

خلاصه ماشینی: "شیللر در نوشته‌های خود به سال 1798 نویسندگان فرانسوی را چنین توصیف می‌کند: «رئالیستهایی که بیشتر آنها ایده‌آلیست هستند و همان مفهومی را که رئالیسم فلسفی دارد به عرصه ادبیات و هنر کشانده‌اند و از آن فراتر رفته است تا آنجا که آن را دلیلی قاطع که واقعیت نمی‌تواند شاعر بیافریند و بدین ترتیب با توجه به آنچه که اشاره شد از اختلاط مفاهیم اصطلاحات استفاده و تفکری را پایه‌ریزی می‌کند که بعدها شهرتی جهانی می‌‌یابد، مبنی بر اینکه هر کس با رئالیسم به عنوان اینکه مادی و زمینی است در مقابل دارای روح ایده‌آلیستی است و در همان زمان ما نویسندة آلمانی دیگری به نام شلیگل را می‌بینیم که تأکید می‌کند هر نوع نگرش فلسفی ایده‌آلیستی است و واقعیتی حقیقی وجود ندارد مگر در شعر2 . در این مجله مقالاتی بود انتقادی که اولین مفهوم رئالیسم متبلور گشت و مهم‌تر اینکه هنر باید تمثیل دقیقی از جهان واقعی باشد و می‌بایست که زندگی و عادتها را از طریق مشاهدات دقیق و تحلیل ژرف، به شیوه‌ای موضوعی به دور از عواطف و تمایلات شخصی ادا کند و از اینجا این قصه‌نویس قبل از هر چیز به پژوهش دربارة شکل و نمود اشخاص پرداخت و از آنها سؤال و پاسخهایشان را بررسی و دربارة محل سکونت آنها تحقیق می‌کرد و نظر همسایه را می‌خواست سپس نمونه‌ها و دلالتهای تخیلی خود را تا حد ممکن دخالت می‌داد و م‍ث‍ل اعلی خود را تا حد فرومایگی شخصیتها و تصاویری از مظاهر گوناگون پیش می‌برد و از آنجا که مشاهدات دقیق کار اصلی قصه‌نویسان است هوا و هوس و توهم رنگ می‌باخت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.