Skip to main content
فهرست مقالات

گفت و گو: و کسی پیروز برنگشت

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(3 صفحه - از 31 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : اونیل، قهرمانان، بازیگر، میلر، قهرمانان نمایشنامه‌های آمریکایی، آدمهای استریندبرگ آدمهای خاصی‌اند، درامهای، معناباختگی، تفاوت بازی بازیگر آمریکایی، بازیگر آمریکایی و بازیگر ایرانی

خلاصه ماشینی:

"مشخصه بارز درامهای کلاسیک آمریکایی چیست؟ و اصولا قهرمان در این نمایشنامه‌ها چگونه دست به عمل می‌زند و نسبت به چه چیز بیشترین حساسیت را دارد؟ در تراژدیهای یونانی خدایان یا سرنوشت‌ یا ماوراء الطبیعه به صورت عریان بر قهرمان مسلط است. در تئاتر آمریکایی این خدایان سرمایه‌دارها هستند و نظام سرمایه‌داری که به صورت فاحش و عریان در تن قهرمانان نمایشنامه‌های آمریکایی تنیده می‌شود. چون سرمایه حرف اول را می‌زند و این اختاپوسی است که بر قهرمانان نمایشنامه‌های آمریکایی مسلط است. آنها معمولا شخصیت را در وضعیتی گرفتار و او را وادار به انجام واکنش می‌کنند؛ واکنش غریزی و بعد به این ترتیب است که نسبت به اوضاع و مصائب اجتماعی اعتراض خود را عنوان می‌کنند. چقدر می‌توانیم درامهای کلاسیک آمریکایی را دارای معناباختگی یا رگ و ریشه ابسوردیستی بدانیم؟ معمولا تراژدی آنجا اتفاق می‌افتد که آدم نسبت به حرکتی که کرده است دچار یأس شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.