خلاصه ماشینی:
"ساختار روایی قصه بر پایه مونولوگهای شخصیت «پیروزان» و همچنین حضور هشت همسرا که به فراخور داستان نمایش نیاز دراماتیک آنها حس میشود، بنا شده است.
بنابراین نمایش تا حدودی از شکل دراماتیک خود فاصله گرفته و فرم تکگویی بر روی صحنه را به خود گرفته است.
در واقع نمایش تلاش میکند تا خود را از این شکل مونوتن گریز دهد و این امر در صحنههای بازی همسرایان در قالب شخصیتهای فرعی به خوبی مشهود است.
نمایش از جنبه روایی و مونوتن خود فاصله گرفته و شکل دراماتیک پیدا میکند.
یکی از مهمترین امتیازاتی که متن در دل خود داشته ولی کارگردان موفق به ارائه درست آن نشده، وجود صحنه پردهخوانی واقعه عاشوراست که عدم آگاهی بازیگر نقش نقال از تکنیک نقالی نیز در این عدم موفقیت دخیل بوده است."