خلاصه ماشینی:
"در عین حال اگر نمایشنامهنویس بتواند در اثر خود (نه در ذهنیت سرایتنکرده به متن) انعکاسی از نگرشها و دیدگاههای امروزی را (اگر تاریخ اثر مربوط به زمان گذشته یا آینده باشد) به مخاطب ارائه داده و منظور خود را ملموس و قابل درک کند، در کار خود موفق شده است.
اگر هر دو رکن اصلی «نقل پرومته» (کارگردان و نمایشنامهنویس) تا حد معقول و درخور توجهی با بهرهگیری از پرداخت به ناب شدن اثر و اجرا همت میگماشتند به عینه میتوانستیم شاهد تخیل در روایت آنها باشیم اما عدم بازنگری در روش برخورد با تاریخ مورد نظر و نرسیدن به مرز اندیشة مدرن، بارور کردن آن از خلاقیت و بهرهگیری از پرداخت برای ناب کردن آن باعث شده اثر تا حد شعاری سیاسی تنزل یافته و مخاطب را (که به طور معمول دیدگاهی به امکان وسیعتر از بحث در حال تماشا دارد) دفع کند."