چکیده:
یک مارک قوی نه تنها در شناخت و فهم سازمان به مشتریان کمک می کند بلکه در ادراک ماموریت سازمان توسط کارکنان نیز نقش موثری ایفاء می نماید. از آنجایی که کارکنان شرکت مارک تجاری سازمان را برای مشتری ها تجسم می بخشند و از این طریق مفهومی را به آنها منتقل می کنند، پذیرش و ادراک این مارک توسط مشتری بسیار مهم و حیاتی می باشد.
خلاصه ماشینی:
"برای کمک به ارزیابی دقیقتر این موضوع که کدام یک از شرکتها با مهارت کافی به مدیریت مارک تجاری خود مبادرت کردهاند و کدام یک نتوانستهاند این وظیفه را به خوبی انجام دهند،مجله Business week از شکرت Interbrand که یک گروه مشاوره در خصوص مارکهای تجاری و در شهر نیویورک میباشد کمک گرفته است تا 001 شرکت جهانی را بررسی کرده و ارزش مارک تجاری آنها را برحسب دلار رتبهبندی نماید.
گروه Interbrand تلاش کرده است که بررسی نماید چه میزان از افزایش مذکور توسط مارک تجاری صورت گرفته است،چقدر این احتمال وجود دارد که این افزایش در آینده تداوم و ثبات داشته باشد و دیگر اینکه در حال (به تصویر صفحه مراجعه شود) حاضر این درآمدهای آتی چقدر برای شرکت ارزش دارند.
از آنجایی که سایر تحلیلهای صورت گرفته در این خصوص توسط دیگران،براساس دیدگاهها و نقطه نظرات متغیر و زودگذر مشتریها انجام پذیرفته است،اعتقاد ما براین است که این پژوهش میتواند معیار مناسب و شایستهای برای انجام مقایسههای سالیانه و ارزیابی دقیقتر عملکرد مارک تجاری شرکتها باشد.
یک ماموریت جدید بههمین دلیل است که مدیران شرکتهای تولیدکنندهء کالاهای مصرفی نظیر Procter Gamble و شرکت Pepsi co که شهرت خود را در عرصه تولید این محصولات به دست آوردهاند،ناگهان در رأس شرکتهایی قرار میگیرند که دیگر هیچ کار خاصی با کالاهایی مصرفی مثل مواد پاککننده و غذاها حاضری ندارند."