Skip to main content
فهرست مقالات

تئاتر نشانه ای، شمایلی و آیینی

نویسنده:

(4 صفحه - از 12 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : تئاتر ،نشانه‌ای ،شمایلی ،نمایش ،آیینی ،انرژی ،تماشاگر ،انفجار ،ترکیب‌بندی ،ملکول ،فضا ،لحظه ،حوزه‌ی ترکیب‌بندی شمایلی ،باوری ،کار ،فضای ذهن نویسنده ،واحد نشانه‌ای در ترکیب‌بندی ،درک ،حیات ،ارتباط ،تأثیر ترکیب‌بندی ،ترکیب‌بندی محیطی معنای خاص ،شمایل و نشانه ،نمایش نشانه شناسانه ،واحد ،تأثیر ،ذهن تماشاگر ،نمایش‌های نشانه‌ای به تعداد تماشاگران ،زندگی ،فرهنگی

خلاصه ماشینی:

"این فضا منطق ارتباطی خاص خود را جایگزین تمام‌ اشکال ارتباطی دیگر می‌کند و شما آگاهانه از دریچه‌ی توهم به‌ همه چیز می‌نگرید و هر واحد صحنه‌ای را به‌عنوان واحد نشانه‌ای فشرده‌ای از صدها کنش در زندگی دریافت می‌کنید. باوری که من از سیروس کهوری‌نژاد (به تصویر صفحه مراجعه شود) خورشید دارم با باوری که یک اسکیمو از خورشید می‌تواند داشته باشد بسیار متفاوت است،اما خورشید همان خورشید است و در ترکیب‌بندی زندگی مجموعه‌ی تشکیل‌دهنده‌ی‌ حیات براساس کاربردی که در زندگی شخص دارد معنا می‌شود ما بنا به کاربرد و نقشی که اشیا در زندگی ایفا می‌کنند اهمیت و اولویت‌ها را می‌سازیم. چوب حیات و زندگی‌ست و به جای تمام اشیا و انسان‌ها می‌تواند حضور شمایلی داشته باشد و دارای روح است زیرا انرژی‌ای به من نماشاگر منتقل می‌کند که در بیرون از صحنه‌ی‌ نمایش فاقد آن روح است و تمامی آنچه را که تماشاگر برای‌ چوب قایل می‌شود انرژی‌ست که ار طریق نمایش و صحنه در در ذهن ما متبلور می‌سازد،افسانه‌ی ام الداس(زنی که پاهای‌ داس‌وار دارد)برای مرد جنوب و اسب شاخدار برای‌ جنگل‌نشینان ترسناک است. ساخت نشانه و ارتباطی که تماشاگر با آن‌ برقرار می‌کند مجموع فرایندی‌ست که نام نمایش نشانه‌ای به‌ خود گرفته است. زیرا عمل در این فضا نشانه است برای مثال اگر به مجموع‌ اعمالی که ما در شانه کردن موی خود انجام می‌دهیم دقت کنیم‌ و آن را با دقتی خاص که فکری را به ما منتقل کند انجام دهیم،آن‌ عمل نشانه‌ی شانه زدن موی است نه شانه زدنی که فقط آرایش‌ مو را شامل شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.