Skip to main content
فهرست مقالات

شکسپیر مرده است، ما زنده ایم

نویسنده:

(3 صفحه - از 197 تا 199)

کلید واژه های ماشینی : نمایشنامه‌هایش، شکسپیر مرده، نمایش، بروک، کارگردانی، استوپارد، پیتر، سیاسی، باب کارگردانی آثار شکسپیر، پیتر بروک، شخصیت‌های، رنسانس، شیوه‌ی کار استوپارد، پیتر هال مدافع رنسانس، تئاتر، کتاب، باب کارگردانی شکسپیر، متن، درگیرهای سیاسی در نمایشنامه‌هایش، التقاط، منبع الهام نام‌گذاری شخصیت‌های آثارش، دیدگاه‌های، هال جنبه‌ی رنسانسی متن، انتخاب، نمایشنامه‌هایی سیاسی، مدرن، اجرای تئاتر گوتری، کارگردان با انتخاب متن، کار، دیدگاه‌های بروک

خلاصه ماشینی: "کرگوری بوید شکسپیر مرده است،ما زنده‌ایم اسد الله امرایی (به تصویر صفحه مراجعه شود) سوآل اساسی که رالف بری برای دوازده کارگردان مطرح‌ جهان طرح می‌کند این است:«شکسپیر امروز به چه دردی‌ می‌خورد؟» «در باب کارگردانی آثار شکسپیر»نام کتاب آموزنده‌ی‌ اوست که مجموعه‌ای مصاحبه را دربر می‌گیرد. حتی زمانی که‌ تندروترین مصاحی او پیتر بروک با پاسخ خود جلوی او در می‌آید،بری که استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه آیو است،از منظر تئاتر دوستی مشتاق برخورد می‌کند که ضمن احترام به سنت در برابر جریان زنده و جاری تئاتر امروز نیز بی‌تفاوت نیست. (فرضا انتخاب)«هنری‌ پنجم»در زمان جنگ،«چشم در برابر چشم»در بحران ایدز و (به تصویر صفحه مراجعه شود) اجرایی مدرن از«رویای شب نیمه‌ی تابستان»امریکا 1990 (به تصویر صفحه مراجعه شود) رالف فاینس در اجرای سام مندس از«تروبلوس و کرسیدا»ی شکسپیر خطرات سانسور)،برش متن که برداشت جهت‌دار از جنبه‌های مضر فراوان در هر نمایش است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.