خلاصه ماشینی:
"سیگار برگ به روایت استراگون محمدمهدی اعتمادی و اینگونه دکتر کامیابی، بکت را در اولینملاقاتش توصیف میکند.
ساموئل بکت آنگونه که در این کتابتوصیف میشود، سرشار از احساسیاست که انسان معاصر درگیر آن است وهمین است که تولیدات وی را برای اهل نظرنیز جالبتوجه میکند.
اما این نظریات برای او جذابیتی نداردچنانکه وقتی کامیابی مسک «چشم به راهگودو » را از منظر فلسفی تفسیر میکند،بکت زیر بار نمیرود؛ او حتی به خندهمیگوید که فلسفه نمیداند و در این اعترافبه واقع موقعیت خویش را بازگو میکند کهاز موضع ذهنی به این دریافت نرسیده بلکهآنرا در خود بازیافته است.
تأکید من در اینجا بر شخصیتهاست نهآثارشان وگرنه یونسکو نیز درنمایشنامههایش به صراحت از رؤیا الهاممیگیرد و اصلا این خاصیت هنر است کهتجلی احساس باشد نه بیان انتزاعی تفکر؛اما شخص هنرمند لزوما اینگونه نیست.
بکت به خنده میگوید که فلسفه نمیداندو در این اعتراف به واقع موقعیت خویش رابازگو میکند که از موضع ذهنی به ایندریافت نرسیده بلکه آنرا در خود بازیافتهاست."