Skip to main content
فهرست مقالات

درآمدی به بنیادهای نظری تئاتر پیشرو

نویسنده:

(3 صفحه - از 7 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : هنر، آوانگارد، تئاتر آوانگارد، هنر پیشرو، بنیادهای نظری تئاتر پیشرو، کیج، هنر آوانگارد، قرن بیستم، دوشان، تأثیر نظریات علمی انیشتین، نمایش، فضا، نایت، نظریه، تأثیر نظریات دوشان، تمایز، مرز، کلی تئاتر پیشرو، هنر پیشرو قرن، فهم، کلی، نایت به آثار شکسپیر، تئاتر و ادبیات، درک، آثار مارسل دوشان، بنیادهای نظری‌تئاتر پیشرو، شکل، آثار شکسپیر، زمان، واقعیت

خلاصه ماشینی: "تئاترپیشرو برای اولین بار به طور جدی این روندرا دگرگون کرد و خود براساس تئوری‌ها ونظریات روشنفکری به وجود آمد. هنر پیشرو در وهله اول با خیزش‌دوسویه برای محو کردن مرز میان شکل وگونه آغاز شد. اما هنر پیشرو قرن بیستم،به‌خصوص مکتب دوشان - کیج، به سمت وسویی متفاوت حرکت کرد. این‌پدیده - هنر مرکب از اجزاء و عناصر مجزاولی در گفت‌وگو و تعامل خلاقانه - ازویژگی‌های تئاتر آوانگارد است. این تئوری با اینکه ازغامض‌ترین آراء قرن بیستم است و با وجودپیچیدگی‌های ژرف حتی برای متخصصین،فهم ساده و گاه سوء تفاهم - از آن واردآگاهی عمومی شد. او می‌گوید: هرگاه این جمله ازآلبرت انیشتین را می‌خواندم که »هیچ نقطه‌ثابتی در فضا وجود ندارد«، فکر می‌کردم‌پس همه نقاط روی صحنه به یک میزان قابل‌تغییر و بنابراین به یک میزان دارای اهمیت‌هستند. Merc Cunningham هنر پیشرو در وهله اول با خیزش‌دوسویه برای محو کردن مرز میان شکل وگونه آغاز شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.