Skip to main content
فهرست مقالات

فریاد دانشجویان و استادان تئاتر را بشنویم

گزارشگر:

(6 صفحه - از 30 تا 35)

خلاصه ماشینی:

"بعد حالا این دانشجو وارد می‌شود و بایکسری درس روبه‌روست که شرح درس‌مشخصی ندارد و یکسری درس دیگر هم‌می‌خواند که ربطی به تئاتر ندارد و خلاصه‌آنکه پیچ و خم‌های آموزشی، او را به‌ناکجاآباد می‌برد؛ مثلا قرار است‌فارغ‌التحصیل رشته تئاتر، ریتم وسرضرب‌ها را بشناسد؛ اما فقط دو واحدآشنایی با موسیقی را می‌گذراند!ژیمناستیک، تمرکز، یوگا، شمشیربازی،اسب سواری و... در رشته تئاتر متأسفانه یک آزادی بدبرای تدریس وجود دارد؛ چون فرمول‌مشخص برای تدریس دروس، مشخص‌نشده و هر کس بنا به سلیقه‌اش تدریس‌می‌کند، اکثر این مفاهیم هم کاربردی نیستنددر حالی که کتاب‌های روز دنیا را که بخوانیدمی‌خواهند نمایشنامه نویسی را آموزش‌دهند و دیگر از ارسطو شروع نمی‌کنند؛ امااینجا بیشتر وقت دانشجو، صرف این‌می‌شود که بفهمد چه کسی، چه چیزی گفته‌است و هیچوقت راه عملی را یاد نمی‌گیرد. ۩ فرشید ابراهیمیان - مدرس دانشگاه‌آزاد و سوره مشکلات را از چند بخش می‌توان‌بررسی کرد؛ مثلا به دلیل تأمین نشدن‌استاد، او مجبور است در چند دانشگاه،عناوین مختلفی را تدریس کند؛ اما آیامی‌تواند به طور متعهدانه همه دروس راکامل به دانشجو منتقل کند؟ مسأله مهم بعدی، عدم دسترسی‌بچه‌های تئاتر به منابع روز دنیاست؛ چون‌ترجمه نمی‌شوند. ۩ نغمه ثمینی - مدرس دانشگاه آزاد وهنرهای زیبا من تجربه‌ام به عنوان کسی که تدریس‌می‌کند خیلی زیاد نیست و در حد 5 سال‌است؛ اما آنچه به نظرم می‌آید می‌گویم: نمی‌دانم این چه فضایی است که یک‌جور بی‌اعتمادی نسبت به اساتید جوان‌وجود دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.