Skip to main content
فهرست مقالات

رئالیسم جادویی از ادبیات تا تئاتر: به بهانه اجرای عمومی خواب در فنجان خالی

مصاحبه کننده:

(6 صفحه - از 18 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : نمایش، تماشاگر، تئاتر، فرامرز، زن، بازیگر، شخصیت، مهتاب، نمایش‌نامه، متن

خلاصه ماشینی:

"با وجود زمان‌بالای اجرا آیا این طنزها را برای تعادل(جذابیت در برابر سکون) نمایش لحاظکردی؟ * آن صحنه‌ای که درباره‌اش صحبت‌می‌کنید، صحنه پنجم کار است و جایی است‌که فرامرز با ماه‌لیلی روبه‌رو می‌شود/ در جشنواره یک مقدار سطحی‌تر از این‌قضیه گذشتیم. ممکن‌بود در روخوانی ابتدایی، تمام ابعاد نقش رانفهمیده باشم و اصلا خیلی از روابط رادرک نکرده باشم؛ ولی یک چیز را فهمیدم‌آن هم اینکه این فضا خیلی به فرهنگ مانزدیک است و جای کار دارد و من می‌توانم‌کم‌کم به درک این فضا و نقشی که دارم‌برسم/ O شما در اجرای نقش به متن وفاداربودید؟ *بله در کنار آن کارگردان و بازیگرهای‌روبه‌رویم، موثر بودند/ Oآیا شما با بازی در این دو نقش،خودتان دچار استحاله شدید؟ * خیر؛ اگر سوالتان این است که به‌استحاله روح اعتقاد دارم باید بگویم مهم‌این نیست که مریم کاظمی چه اعتقادی دارد. دوست دارم به‌سردرگمی تماشاگر کمک کنم تا مثل من دروهم و خیال اسیر شود و سعی می‌کنم‌بازی‌ام در راستای هدفی باشد که گروه وکارگردان به دنبال آن هستند/ O شما چه چیزی برای این شخصیت به‌طور خاص در نظر گرفته‌اید؟ * فرم دستهای او که حتی با بازگشت به‌دوران جوانی همانطور خشکیده و چروکیده‌است. این چیزی است که‌فعلا درباره شخصیت آقاعمه به آن‌رسیده‌ام/ O بعد از هر اجرا به چه فکر می‌کنید؟ * به نواقص کارم فکر می‌کنم و به‌جاهایی که کمرنگ بوده‌اند و باید بیشتررویشان کار کنم/ O آیا این فضا به رئالیسم جادویی‌نزدیک است؟ * جاهایی در تمرینات به این فکرمی‌افتادیم که ممکن است این کار در ژانررئالیسم جادویی قرار گیرد؛ ولی بعدمی‌دیدیم که تعریف یک خطی رئالیسم‌جادویی هم، حتی این نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.