Skip to main content
فهرست مقالات

موعودی که جهان در انتظار اوست: مخالفت با احادیث مهدی موعود از کجا سرچشمه می گیرد؟

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : احادیث مهدی موعود ،اهل تسنن ،مهدی موعود ،سنی ،ابن حزم ،مهدی موعود اسلام ،روایات ،اسلام ،ابن‌خلدون ،ابن حزم اندلسی ،بخاری روایات مهدی موعود ،شیعه ،مسواک ،بخاری ،روایات اهل تسنن ،اهل سنت ،دندانهای ،مهدی موعود اسلام فرزند امام ،مخالفت با احادیث مهدی ،امام ،دانشمند نامی اهل تسنن ،بن اسماعیل بخاری اخبار مهدی ،افکار اهل تسنن ،عاصم ،نقل ،روایات اهل سنت ،استعمال ،صحیح ،علمای واقع‌بین اهل تسنن ،ابن حزم و ابن‌خلدون

خلاصه ماشینی:

"جالب‌ترین نکاتی که در بررسیهای ابن خلدون نسبت بموضوع(مهدی موعود)و رد این‌ عقیده دیده میشود سه چیز است که ذیلا از لحاظ خوانندگان میگذرانیم: 1-میگوید محدث معروف اهل سنت محمد بن اسماعیل بخاری اخبار مهدی را در کتاب «صحیح»خود نقل نکرده است. اکنون باید از ابن خلدون پرسید تکلیف این کتابها که احادیث«مهدی»را نقلکرده‌اند چیست؟آیا همه را باید بدور افکند و فقط صحیح بخاری را گرفت؟!دشمنی بخاری با خاندان‌ پیغمبر تا آنجاست که در«صحیح»خود از کسانی امثال معاویه،سمرة بن جندب،مروان حکم، عمرو عاص و عمر بن حسکان خارجی ده‌ها روایت نقلکرده است،ولی از امام حسن مجتبی نوهء پیغمبر (ص)و امام صادق و امام موسی کاظم و حضرت رضا و حضرت جواد،حتی از امام هادی و عسکری‌ علیهم السلام که همعصر او بوده‌اند،یک روایت هم نقل نکرده است!علیهذا اینکه بخاری روایات‌ مهدی موعود را نقل نکرده است؛خود دلیل روشنی است که تعصب بوی اجازه نمیداده روایات‌ مهدی را که بنفع شیعه تمام میشده است در کتاب خود بیاورد. جالب اینجاست که ابن خلدون در همین بحث از حاکم نیشابوری‌ و ابو نعیم اصفهانی و سایر بزرگان نقل میکند که عاصم را پیشوای علمای اسلام بشمار آورده و گفته‌اند تمام روایات او صحیح است!و مفاخر اهل تسنن او را در نقل حدیث راستگو میدانند!! اعتراف و بدبینی ابن خلدون در آغاز فصلی که درباره«مرد فاطمی»باز کرده و در پیرامون روایات آن‌ قلمفرسائی نموده است مینویسد: «بدانکه مشهور میان تمامی ملت اسلام در گذشت اعصار این بوده که باید در آخر الزمان‌ مردی از اهلبیت پیغمبر(ص)ظهور کند و دین اسلام را تأیید نماید،و عدالت عمومی را آشکار سازد،و مسلمانان از وی پیروی کنند،و او بر کشورهای اسلامی تسلط یابد؛این مرد«مهدی» نامیده شده است..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.