Skip to main content
فهرست مقالات

آسیب شناسی بازار محور توسعه نظام بازاریابی/ بهین کاوی به عنوان ابزار تحول

نویسنده:

(15 صفحه - از 123 تا 137)

کلیدواژه ها :

بازاریابی ،تحول ،آسیب‌شناسی بازار ،بهین کاوی

کلید واژه های ماشینی : بازار، بازار محور توسعه نظام بازاریابی، بازاریابی، آسیب‌شناسی بازار محور توسعه نظام، تحول، تحول در نظام بازاریابی، سازمان، آسیب‌شناسی بازار، اطلاعات، جهت تحول در نظام بازاریابی

سازمان‌ها امروزه در محیط پرتلاطم و رقابتی،بیش از هر چیز نیازمند تغییر و تحول دائمی به منظور بهبود فرآیندهای خود در جهت همگانی و هماهنگی با تحولات محیطی می‌باشند.این امر به لحاظ رقابت شدید در زمینه خدمات و محصولات مختلف نمود بیشتری یافته و به تبع آن بازاریابی و فعالیت‌های مربوط به‌ آن شکل دیگری به خود گرفته است.به همین لحاظ تحول در نظام بازاریابی به‌ لحاظ محیط رقابتی امروزی و به دنبال آن تغییر در ماهیت فعالیت‌ها و فرآیندهای‌ بازاریابی،از اهمیت ویژه‌ای برخوردار گردیده است. در این مقاله به موضوع آسیب‌شناسی سازمانی به عنوان ابزاری در جهت تحول‌ در نظام بازاریابی به منظور درک صحیح مسائل سازمان و بخش بازاریابی پرداخته‌ شده است.در ادامه به موضوع الگوشناسی و یافتن الگویی مناسب در جهت ایجاد تحول با استفاده از بهین کاوی و الگوبرداری پرداخته شده است.

خلاصه ماشینی:

"در این مقاله به موضوع آسیب‌شناسی سازمانی به عنوان ابزاری در جهت تحول‌ تحول با استفاده از بهین کاوی و الگوبرداری پرداخته شده است. بازاریابی شرکت‌ها بیش از پیش نیازمند تغییر و تحول به منظور انطباق با تغییرات و در این مقاله به بیان تحول در نظام بازاریابی با تاکید بر آسیب‌شناسی بازار و از دید نظام بازاریابی تحول ضرورتی است اجتناب‌ناپذیر،چرا که رقابتی شدن‌ بازنگری کلی در زمینه نظام بازاریابی سازمان‌ها را لازم نموده است. در فرایند آسیب‌شناسی نظام بازاریابی صرفا شناخت مجموعه عوامل مشهود و درک روابط بین عوامل تشکیل دهنده بازار و نظام بازاریابی سازمان است. در زمینه مسایل مربوط به بازار نه تنها توجه به آمیخته بازاریابی دارای اهمیت‌ محصولات با تکنولوژی بالا،یکی از مسایل مهمی است که در زمینه بازاریابی و در نظام‌های سنتی پیرامون مسایل کسب و کار عموما زمانی تحول و تغییر یافتن الگوهای مناسب تحول در نظام بازاریابی نیازمند آشنایی کامل با در یک سازمان به منظور ارائه الگوی مناسب تحول نمایش داده شده است. تجزیه و تحلیل این الگوها بهترین الگوی تحول انتخاب می‌گردد. به‌طور کلی بهین کاوی در زمینه تحول سازمانی و آسیب‌شناسی فرایندگرا و بهبود مستمر مدیریت بر واقعیت‌ها و بهبود فرایندهای تجاری،مبتنی بر تحول در نظام بازاریابی سازمانی است. مناسب تحول متناسب با شرایط و موقعیت‌های حاکم بر محیط سازمانی می‌باشد. به همین منظور آسیب‌شناسی به عنوان تکنیکی مناسب در جهت درک مسائل و مشکلات بازار و به عنوان پیش‌نیاز تحول سازمانی مطرح می‌باشد. بهین کاوی به عنوان ابزاری به منظور آسیب‌شناسی و دستیابی به الگوهای مناسب‌ تحول از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.