Skip to main content
فهرست مقالات

سیر اندیشه تبلیغ از امام خمینی تا آیت الله خامنه ای

نویسنده: ؛

بهار 1383 - شماره 21 (26 صفحه - از 201 تا 226)

کلیدواژه ها : تبلیغ ،تبلیغات ،دعوت ،تبلیغ دینی ،تبلیغات اسلامی ،حضرت امام ‌خمینی (ره) ،حضرت آیت ا خامنه‌ای

کلید واژه های ماشینی : انقلاب اسلامی ،خامنه‌ای ،اندیشه تبلیغ از امام‌خمینی ،تبلیغات اسلامی ،اندیشمندان ،حضرت امام ،مورد توجه اندیشمندان ،حضرت آیت ،رهبری انقلاب اسلامی ،جمهوری اسلامی ،حضرت امام‌خمینی ،تبلیغات در اسلام ،اهداف و اهمیت تبلیغ ،پدیده از دیدگاه اسلامی ،اهمیت تبلیغ ،سیر اندیشه تبلیغ ،تبلیغ و دعوت ،حوزه‌های علمیه ،رهبری انقلاب ،دیدگاه اسلامی رهنمون ،بررسی سیر اندیشه تبلیغ ،دیدگاه امام ،کلام حضرت امام ،قلوب مخاطبان ،اندیشمند اسلامی ،معارف اسلامی ،تعریف تبلیغات ،رهبر انقلاب اسلامی ،مهمترین ،خصوص شایان توجه

موضوع تبلیغ و دعوت از جمله موضوعات مهمی است که پس از انقلاب اسلامی ایران ، به دلیل ماهیت تبلیغی آن ، مورد توجه اندیشمندان بسیاری در حوزه و دانشگاه قرار گرفته است . نکته‌ای که در این خصوص شایان توجه می‌نماید، این است که رهبران نظام جمهوری اسلامی علاوه بر شأن رهبری و تصدی بالاترین جایگاه در هرم سیاستگذاری کشور، در خصوص این موضوع خاص نیز همواره از اندیشمندان بزرگ و صاحبان رأی به شمار می‌رفته‌اند. در رأس این رهبران و اندیشمندان، دو شخصیت پرفروغ حضرت امام خمینی قدس ا.. نفسه الزکیه و حضرت آیت ا.. خامنه‌ای دام ظله قرار دارند. بررسی سیر اندیشه تبلیغ از امام خمینی (ره) تا آیت ا.. خامنه‌ای به ویژه در زمان تصدی مسؤولیت رهبری انقلاب اسلامی، می‌تواند ما را به بسیاری از زوایای تاریک این پدیده از دیدگاه اسلامی رهنمون باشد. در پژوهش حاضر، پس از بیان دیدگاههای هر دو رهبر عظیم الشان در مورد کلیاتی مانند تعریف، اهداف و اهمیت تبلیغ، دو مسأله اساسی در خصوص این پدیده، یعنی «تأثیر» و «مبلغ» به شکل تطبیقی بررسی می‌شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.