Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغات، قانع سازی، هجوم فرهنگی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تبلیغ ،پیام ،هجوم فرهنگی ،نگرش ،فرهنگ ،قانع ،قانع ساز ،پیام دهنده ،هجوم فرهنگ ،گیرنده پیام ،اسلام ،فرهنگی ،تغییر نگرش ،باور ،تغییر ،گیرنده پیام از پیام دهنده ،ترس ،تبلیغ القا ،ارزش ،ملت ،تهاجم فرهنگی ،مردم ،هدف ،تبلیغ القا فرهنگی ،ایران ،تغییر نگرش فرد مؤثر ،نگرش پیام گیرنده ،موضوع ،اسلامی ،روش متفاوت قانع ساز

خلاصه ماشینی:

"طرح این موضوع و بیان نظریه‌ها و پیشنهادات کاملا جنبه نظری دارد و دستیابی به هدف اصلی آن که مبارزه با هجوم فرهنگ بیگانه است در گرو مطالعات گسترده و عمیق در زمینه تبلیغ، نگرش و باور و روشهای تغییر آن و نیز طرح آزمایشهای تجربی و توجه به نتایج بدست آمده است. جدول زیر خلاصه‌ای از یافته‌های اصلی در مبحث متقاعدسازی است (جدول از چپ به راست مطالعه شود): ملاحظات تغییرنگرش (کم) تغییرنگرش (زیاد) عامل 1)تکلم‌تند،مهارت‌ودانش غیرمتخصص،غیر تخصص، محبوبیت، خصوصیات کسی‌که سعی متکم را القاء می‌کند محبوب، غیر جذاب، جذابیت تکلم سریع بر متقاعد ساختن تکلم آهسته و تند دیگری دارد 2)زمانی‌که شنونده‌اصولا آشکارا سعی بر متقاعد قصـد قـانع سـازی پنهان ویژگیهای پیام با موضوع مخالف باشد ساختن داشته باشد باشد، هردوجنبه موضوع تنها یک جنبه موضوع مورد نظر را در برمی‌گیرد را مطرح کند، ایجاد ایجادنگرانی وترس کند، ترس و نگرانی نکند، حــواس را پــرت کنــد 3) کسانی که عزت نفـس عزت نفس قوی عزت نفس ضعیف ویژگیهای متقاعد شونده قـوی دارند ممـکن اسـت متـقـاعـد شـونـد ولــی نمی‌خواهندآن راقبول کنند. ب) جذابیت: ثابت شده که پیام دهندة جذاب، از نظر ظاهری و خوش رویی توانایی قانع‌سازی بیشتری دارد و مردم غالبا سعی دارند همانند و یا شبیه کسانی باشند که مورد علاقه و تحسین آنها هستند و این بدان معناست که ارائه یک استدلال محکم و قانع کننده برای یک پیام دهنده خنثی یا غیر جذاب مهم‌تر است تا برای یک پیام دهنده مورد علاقه و جذاب."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.