Skip to main content
فهرست مقالات

جستاری در مطبوعات: له یا علیه حقوق زنان قسمت سوم

نویسنده:

ISC (12 صفحه - از 128 تا 139)

کلید واژه های ماشینی : مطبوعات، زنان، فمینیسم، اسلامی، حقوق، حقوق زنان، مردان، تبلیغ، خانواده، انقلاب اسلامی، قوانین، فمینیستی، سیاسی، اجتماعی، جامعه، فرهنگی، قانون مطبوعات، دینی، آزادی مطبوعات، تبلیغ اندیشه اجتماعی فمینیسم، آزادی مطبوعات و تفکر آزاد، ایران، مسئله اصلی فمینیسم، اندیشه، فمینیسم اسلامی، قوانین حقوقی زنان، زنان در اسلام، حقوق زنان قسمت، مادری، تأثیرات منفی فمینیسم

خلاصه ماشینی: "در شرایط کنونی مطبوعات و آثار قلمی و نوشتاری به عنوان بهترین حربه برای ایجاد شک و شبهه در اذهان عمومی نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی و تحریف در مبانی و باورهای دینی حجم وسیعی از این جریان منفی را به خود اختصاص داده است و مهاجمین مطبوعاتی با طرح انبوهی از سئوالات، سفسطه‌ها و شبهات در حوزه اندیشه و تفکر دینی، تیشه به ریشه اصلی نظام اسلامی می‌زنند و متأسفانه تنها در تعداد محدودی از مطبوعات، فرصتی جهت نقد و بررسی علمی و موشکافانه این شبهات ایجاد می‌شود، حتی گاه جریده‌ای که شبهه‌ای را مطرح نموده است، از انتشار نقد آن مقاله و یا پاسخ به آن شبهه امتناع می‌ورزد!! در این بخش با نگاهی گذرا به تعدادی از مطبوعات، در یکسال اخیر، تداوم هجمه فرهنگی را که در قالب دیدگاه فمینیسم و به شکل یک کار منسجم و هماهنگ مطبوعاتی ارائه می‌گردد، مورد بررسی قرار می‌دهیم: 1) مخاطب شناسی یکی از رموز موفقیت در القای پیام و دستیابی به اهداف تبلیغی و احاطه و سیطره بر دنیای مطبوعاتی، آشنایی با انواع مخاطبین و درک ویژگیهای عمده آنها می‌باشد؛ لذا نقطه آغازین این حرکت، شناسایی مخاطبینی است که به دلیل وجود ویژگیهای خاص، سریعتر و راحت‌تر جذب این اندیشه می‌گردند و طرح مشکلات و مسایل این گروه حداکثر توجه و تأثیرگذاری را در پی خواهد داشت؛ به دنبال تحقق این هدف، قشر زنان، به عنوان کسانی که در طول تاریخ ملل بیشترین صدمات و لطمات و ستمها را متحمل شده‌اند و حضور و غیاب آنها به گونه‌ای افراطی و تفریطی متجلی گردیده، در اغلب مطبوعات مورد توجه قرار می‌گیرند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.