Skip to main content
فهرست مقالات

نگرش ارتباطی دانش آموزان عادی و لکنتی

نویسنده: ؛ ؛ ؛ ؛

بهار 1384 - شماره 40 علمی-پژوهشی (وزارت بهداشت) (3 صفحه - از 100 تا 102)

کلیدواژه ها : : نگرش ارتباطي ،آزمون نگرش ارتباطي (CAT) ،دانش‌آموزان، لكنت

کلید واژه های ماشینی : لکنت ،نگرش ارتباط دانش‌آموز عادی ،نگرش ارتباط ،نگرش ارتباط فرد لکنت ،دانش‌آموز عادی و لکنت ،دانش‌آموز ،عادی ،دانش‌آموز به‌کمک آزمون نگرش ارتباط ،سن ،نگرش ارتباط دانش‌آموز به‌کمک آزمون ،گروه سنی ،نگرش ارتباط کودک عادی ،مقایسه نگرش ارتباط کودک ،مقایسه نگرش ارتباط فرد لکنت ،کودک ،نمره ،فرد لکنت منفی از فرد ،تفاوت معنی‌دار میان گروه لکنت ،کودک عادی ،مقایسه نمره آزمون نگرش ارتباط ،مقایسه نمره گروه سنی فرد ،دانش‌آموز لکنت ،فرد لکنت ،آزمون ،کودک عادی و لکنت ،هدف پژوهش حاضر مقایسه نگرش ،پژوهش ،لکنت همه دانش‌آموز ،آزمون نگرش ارتباط ،گروه لکنت تفاوت معنی‌دار

مقدمه: هدف پژوهش حاضر مقایسه‌ی نگرش ارتباطی کودکان عادی و لکنتی بوده است. مواد و روش‌کار: بررسی حاضر از نوع توصیفی- مقطعی است. آزمودنی‌های عادی (312 نفر) به‌ روش نمونه‌گیری خوشه‌ای- تصادفی از مدارس ابتدایی و راهنمایی دخترانه و پسرانه‌ی مناطق 3, 4, 6, 9 و 16 آموزش و پرورش تهران انتخاب شدند. آزمودنی‌های لکنتی همه‌ی دانش‌آموزان لکنتی بودند (48 نفر) که در همان مدارس تحصیل می‌کردند. سن آزمودنی‌های پژوهش 15-8 سال بود. نگرش ارتباطی دانش‌آموزان به‌کمک آزمون نگرش ارتباطی (CAT) سنجیده شد. یافته‌ها: یافته‌ها نشان دادند که نمره‌های دو گروه از نظر نگرش ارتباطی تفاوت معنی‌دار دارند و افراد لکنتی بیش از افراد عادی دارای نگرش ارتباطی منفی هستند. در هر گروه، گروه‌های سنی مختلف تفاوت معنی‌داری با یکدیگر نشان ندادند. نتیجه‌گیری: نگرش ارتباطی افراد لکنتی منفی‌تر از افراد عادی است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.