Skip to main content
فهرست مقالات

تجاربی از راه اندازی آزمون ساختار یافته عینی - بالینی روانپزشکی

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت بهداشت) (2 صفحه - از 58 تا 59)

کلید واژه های ماشینی : روانپزشکی ،آزمون ،مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ،بالینی ،OSCE ،آزمون ساختاریافته عینی ،تجاربی از راه‌اندازی آزمون ،راه‌اندازی آزمون ساختاریافته عینی ،تقوا ،داوطلبان ،استادان ممتحن طراحی برگه نمره‌دهی ،روانشناسی بالینی ایران ،دکتر ارسیا تقوا ،هاجز ،نمره‌ای ،ارسیا ،برگه ،عطاری ،استادان ،دستیاران روانپزشکی ،بوالهری ،داوطلب آزمون ،ایستگاه به‌کمک برگه راهنمایی ،دستیاران روانپزشکی ایران ،آزمون‌های مقطع دستیاری روانپزشکی ،طراحی ،Psychiatry ،عملکرد دستیاران روانپزشکی ،زمان‌بندی ،دکتر جعفر بوالهری

خلاصه ماشینی:

"تجاربی از راه‌اندازی آزمون ساختاریافته عینی- بالینی روانپزشکی دکتر ارسیا تقوا*، دکتر حمیداله بهادر، دکتر عباس عطاری، دکتر فربد فدایی یک OSCE1 مجموعه‌ای از وظایف بالینی زمان‌بندی شده است که داوطلبان، آنها را طی ایستگاه‌های پی‌درپی به انجام می‌رسانند. هدف این نوشتار جمع‌بندی مطالعات و تجارب اجرای چندین کارگاه آموزشی (عطاری و همکاران، 1386؛ ضرغامی، شیخ مونسی، تقوا و خلیلیان، 1386) و انجام OSCE روانپزشکی در کشور (تقوا و همکاران، 1386؛ بوالهری و همکاران، 1386) است که با ارایه چهارچوبی برای OSCE روانپزشکی به‌صورت ساختاریافته و عملی می‌تواند کمک کند که در مدتی کوتاه این آزمون به اجرا درآید. از آن‌جا که در ایران هنوز میزان یادگیری و عملکرد دستیاران روانپزشکی در سال‌های مختلف تحصیل برعکس مراکز دیگر (لوشن، 1993) به‌دقت تفکیک و مشخص نشده، تدوین یک برنامه نیازمند نظرخواهی از استادان در مراکز آموزشی این رشته است. 1- Hodges 2- Hanson3- Mc Naughtan 4- Regehr5- Loschen 6- Sauer7- Santhouse 8- Blackwood"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.