خلاصه ماشینی:
"تجاربی از راهاندازی آزمون ساختاریافته عینی- بالینی روانپزشکی دکتر ارسیا تقوا*، دکتر حمیداله بهادر، دکتر عباس عطاری، دکتر فربد فدایی یک OSCE1 مجموعهای از وظایف بالینی زمانبندی شده است که داوطلبان، آنها را طی ایستگاههای پیدرپی به انجام میرسانند.
هدف این نوشتار جمعبندی مطالعات و تجارب اجرای چندین کارگاه آموزشی (عطاری و همکاران، 1386؛ ضرغامی، شیخ مونسی، تقوا و خلیلیان، 1386) و انجام OSCE روانپزشکی در کشور (تقوا و همکاران، 1386؛ بوالهری و همکاران، 1386) است که با ارایه چهارچوبی برای OSCE روانپزشکی بهصورت ساختاریافته و عملی میتواند کمک کند که در مدتی کوتاه این آزمون به اجرا درآید.
از آنجا که در ایران هنوز میزان یادگیری و عملکرد دستیاران روانپزشکی در سالهای مختلف تحصیل برعکس مراکز دیگر (لوشن، 1993) بهدقت تفکیک و مشخص نشده، تدوین یک برنامه نیازمند نظرخواهی از استادان در مراکز آموزشی این رشته است.
1- Hodges 2- Hanson3- Mc Naughtan 4- Regehr5- Loschen 6- Sauer7- Santhouse 8- Blackwood"