Skip to main content
فهرست مقالات

کاوشی درباره عوامل و ریشه های فقدان روح و معنویت در آموزش و پرورش مغرب زمین

نویسنده:

مترجم:

(10 صفحه - از 60 تا 69)

کلید واژه های ماشینی : آموزش و پرورش ،روح ،روح و معنویت ،ریشه‌های فقدان روح و معنویت ،آموزگاران ،دانش‌آموزان ،کودکان ،تربیت ،افلاطون ،اسرائیل ،نظام‌های آموزشی و پرورشی ،معنویت در آموزش ،تخیل ،نظام آموزش و پرورش اسپارتی ،مدارس ،جست‌وجوی ،زندگی ،اسپارتی ،آموزش و پرورش مغرب‌زمین ،معنا ،جامعه‌ی ،تجارب ،دولت ،انسان ،عوامل و ریشه‌های فقدان روح ،اقتصادی ،فرایند ،نظامی ،آموزگاران و دانش‌آموزان ،فرایند آموزش و پرورش

خلاصه ماشینی:

"کاوشی درباره عوامل و ریشه‌های فقدان روح و معنویت در آموزش و پرورش مغرب زمین (1) اشاره مترجم درست چند روز پس از دفاع از پایان‌نامه‌ی دکتری و ماندن در شهر مونترال در کشور کانادا بود که در جست‌وجوی برخی از مقالات علمی متناسب با حوزه‌ی تربیت اخلاقی، دینی و معنوی بودم. هنگامی که روح مورد مراقبت و توجه ویژه قرار گیرد تعلیم وتربیت با نشاط و برانگیزاننده خواهد بود و این همان روند رایج پیش از ورود ما به ورطه سفر تعلیم و تربیتی رسمی است. کسی نمی‌تواند در برابر این همسانی که می‌گوید جامعه‌ی اسپارتی و آموزش و پرورش آن، در بسیاری از جهات، شبیه دیکتاتوری‌های فاشیست قرن بیستم بود ـ که انگیزه‌های نژادگرایانه داشته و تمام انرژی خود را صرف بنای دولت‌های نظامی‌ای کرده‌اند که منافع ملی‌گرایانه‌ی آنان را تأمین و ترفیع نماید ـ درنگ ننماید. هنگامی که آموزگاران و دانش‌آموزان دست به گریبان این ترس باشند و نتوانند در زندگی خود معنا و هدف ببینند، روح و معنویت رو به افول گذاشته است. معنویت از مدارس می‌خواهد که به آزمون سیاست‌ها، رویه‌ها و نقش‌هایی بپردازند که در شکوفاسازی و تقویت روابط و پیوندهایی که روح را تکریم می‌کند، مؤثر است و نیز این مدارس باید به نقش خود در گسستن و جداسازی ما از آن جنبه‌هایی از زندگی که روح را شکوفا می‌سازد، توجه کنند. New York: Teachers College Press. Education for the New Europe. Education for the New Europe."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.