Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش متوسطه و عالی در چالش مسائل ارزشیابی

نویسنده: ؛

اسفند 1382 - شماره 75 (4 صفحه - از 84 تا 87)

کلید واژه های ماشینی : نظام آموزش ،مسائل ارزشیابی ،فشارسنج ،دستگاه فشارسنج ،شیراز ،آموزش عالی ،عالی ،کام‌یابی ،دانشگاه شیراز ،سؤال ،مقوله کارایی ،ارتفاع ساختمان ،تحصیلی ،پژوهشگران قرار گیرد ،تحصیلی فراگیران ،قرار گیرد ،مورد توجه خاص ،مورد توجه

در این مقاله، از مفهوم عام «ارزشیابی» سخن به میان آمده و به عناصر و اجزای اصلی آن اشاره گردیده است. بر دو مفهوم «کارایی» و «کام‌یابی» تأکید شده و از فقدان آن‌ها به سرآغازی بر وقوع یک فاجعه انسانی هشدار داده شده است. در طرح این سؤال که «نظام آموزش در این دیار مقدس در چه وضعی است: آیا از همان الگو پیروی می‌کند و یا روندی دیگر دارد؟» پاسخ آن است که با وجود جست‌وجو، به هیچ سند یا پژوهشی که به این مسئله پرداخته باشد، برخورد نشده و امید است این موضوع مورد توجه خاص پژوهشگران قرار گیرد. اما در مقوله کارایی، وضع بدین منوال نیست و پژوهش‌های محدود حکایت از آن دارند که نظام آموزش در این سرزمین مقدس، نه تنها کارا نیست، که متأسفانه در بحران است!

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.