Skip to main content
فهرست مقالات

ارزیابی هزینه ی فروش

نویسنده:

مترجم:

(7 صفحه - از 47 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : ارزیابی هزینه‌ی فروش، استاندارد، تاثیر تغییرات قیمت مواد اولیه، مواد اولیه، حسابداری، هزینه‌یابی، قیمت، تولید، قیمت مواد، سود

خلاصه ماشینی:

"تاثیر تغییرات بر هزینه‌ها این است که‌ استانداردهای ارزیابی شده ارزش خود را از دست می‌دهد،و در جایی‌ که دانش فنی با تغییری بنیادی روبه‌رو گشته،ارزیابیها به کلی‌ غلط از آب در می‌آید. کوتاه‌تر شدن دوره‌های تولید به این معنی است که زمان تولید و حجم تولید که براساس آن استاندارد اولیه تعیین شده بود،در جریان کار بیش از حد خوش‌بینانه می‌شود و هزینه‌های استاندارد اعتبار خود را از دست می‌دهد. به دلیل وجود پاداش سالانه‌ی کارگران-که حال پرداخت آن سنتی شده است- هزینه‌های نیروی کار به‌طور عادی در زمانهای نامعین افزایش‌ می‌یابد،و این افزایش معمولا از نرخ تورم بیشتر است. تجدیدنظرهایی که پس از گذشت زمانی طولانی صورت می‌گیرد شامل‌ مقایسه‌ی هزینه‌های حقیقی با معیارهای غیر واقعی است،و می‌تواند مشکلاتی در راه کنترل هزینه و قیمت محصول به وجود آورد، محاسبه‌ی مغایرتهای حاصل از تجدیدنظر وقت‌گیر است و تفسیر هزینه‌ها را عملی بسیار دشوار می‌سازد. آن‌چه روش هزینه‌های استاندارد در تحت الشعاع قرار می‌دهد، روش هزینه‌ی جایگزینی است که برای ارزیابی موجودی و هزینه‌ی‌ فروش توصیه شده است. وظیفه‌ی اصلی مدیران خرید و مسوولان کنترل مواد این است که‌ از فراهم بودن مواد مورد نیاز قسمتها براساس نیازهای عملیاتی، و این‌که موجودی در سطح اقتصادی قرار دارد،اطمینان حاصل کنند. اگر مبحث هزینه‌ی‌ جایگزینی مورد استفاده قرار گیرد،کلیه‌ی اقلام موجودی مواد اولیه،نیم‌ساخته،و کالای ساخته شده نیاز به تجدید ارزشیابی دارد، و ثبت هزینه‌ها براساس قیمتهای اولیه-یا هزینه‌های انجام شده‌ -ساده‌تر است تا بیان آنها برحسب استانداردهایی که از روز خارج‌ شده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.