خلاصه ماشینی:
"این کلمات و عبارات توصیفی همگی یک معنا ندارند:مثلا"مناسب"با چه چیزی تناسب دارد؟"مطلوب"،خواسته کیست؟"واقعیت"چیست؟و از اینها گذشته، با آنکه اصول و زیربنای تکنیکهای حسابرسان (به تصویر صفحه مراجعه شود)همان اصول و زیربنای بکار رفته در کشورهای پیشرفته صنعتی است معلوم نیست چرا به اظهارنظر که میرسد نباید از عبارت مرسوم و متداول در آن جوامع حرفهای استفاده شود و چرا باید یک حسابرس بگوید مطلوب و دیگری بگوید مناسب و سومی بگوید صحیح و واقعی وچهارمی بگوید دلخواه و...
حسابرس باید صراحتا بگوید که به نظر و عقیده او صورتهای مالی نتایج عملیات و وضع مالی موسسه مورد رسیدگی او را: الف-به درستی نشان میدهد یا خیر.
در عین حال،استفادهکنندگان از گزارشهای حسابرسی باید توجه داشته باشند که این کلمات در چهارچوب رسیدگی آزمایشی و نمونهگیری اسناد و مدارک مصداق دارد(که در حرفه جهانی نیز موسوم و عرف حسابرسی است)و به معنای درستی و منصفانه بودن صورتهای مالی برمبنای رسیگی به صد درصد عملیات نیست."