Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت روابط با مشتری در تجارت الکترونیک بین بنگاهی

نویسنده: ؛ ؛ ؛

بهار 1384 - شماره 8 (24 صفحه - از 71 تا 94)

کلیدواژه ها : مدیریت روابط با مشتری ،تجارت بین بنگاهی ،تجارت الکترونیک ،تحلیل سلسله مراتبی ،بسته‌های مدیریت ،روابط با مشتری

کلید واژه های ماشینی : مدیریت روابط با مشتری ،تجارت الکترونیکی ،CRM ،روابط با مشتری ،مدیریت روابط ،یکپارچه‌سازی ،یک‌پارچگی با تجارت ،یکپارچه‌سازی با کسب ،کسب و کار ،کاهش هزینه‌ها ،محصولات CRM ،ارتباط با مشتری ،خریداران ،بنگاهی الکترونیکی ،یکپارچه‌سازی CRM ،افزایش پاسخگویی به مشتری ،بسته‌های مدیریت روابط ،عرضه‌کنندگان محصولات CRM ،مدلهای تجاری ،خدمات مشتری ،شاخصهای رتبه‌بندی محصولات ،CRM و ،مزایای یکپارچه‌سازی ،افزایش اثربخشی رقابتهای بازاریابی ،کاهش هزینه‌های اداری ،بسته‌های مدیریت ،فرایندهای تجاری ،محصولات و خدمات ،ارائه محصولات ،یکپارچه‌سازی B

مدیریت روابط با مشتری (CRM) و مدل کسب و کار بین بنگاهی (B2B) دو فاکتور حیاتی و اصلی در موفقیت تجارت مدرن امروزی می‌باشند.اگرچه این دو دارای بخشهای متفاوتی هستند اما تشابهات زیادی نیز با یکدیگر دارند.یکپارچه‌سازی این دو دارای منافع زیادی در زمینه فرایندهای تجاری از قبیل فروش، بازاریابی،خدمت‌رسانی به مشتریان و حمایت اطلاعاتی به همراه دارد. در این مقاله سعی بر آن شده است تا یک طبقه‌بندی از بسته‌های‌1مدیریت روابط با مشتری ارائه و مناسبترین بسته را برای یکپارچه‌سازی با کسب و کاری بین‌ بنگاهی انتخاب شود.برای این منظور از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی بهره گرفته‌ شده است.نتایج بررسیها نشان می‌دهد که بسته‌های مدیریت روابط با مشتری که بر خدمات پشت صحنه (front-ent office) برپایه Web تمرکز دارند،از قابلیت‌ بیشتری برای یکپارچگی با تجارت بین بنگاهی الکترونیکی برخوردار می‌باشند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.