Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت روابط با مشتری در تجارت الکترونیک بین بنگاهی

نویسنده:

ISC (24 صفحه - از 71 تا 94)

کلیدواژه ها :

تحلیل سلسله مراتبی ،تجارت الکترونیک ،مدیریت روابط با مشتری ،تجارت بین بنگاهی ،بسته‌های مدیریت ،روابط با مشتری

کلید واژه های ماشینی : تجارت الکترونیکی، مشتری، مدیریت روابط با مشتری، اطلاعات، مشتریان، بنگاهی، مشتری در تجارت الکترونیک، اینترنت، بسته‌های مدیریت روابط با مشتری، یکپارچه‌سازی

مدیریت روابط با مشتری (CRM) و مدل کسب و کار بین بنگاهی (B2B) دو فاکتور حیاتی و اصلی در موفقیت تجارت مدرن امروزی می‌باشند.اگرچه این دو دارای بخشهای متفاوتی هستند اما تشابهات زیادی نیز با یکدیگر دارند.یکپارچه‌سازی این دو دارای منافع زیادی در زمینه فرایندهای تجاری از قبیل فروش، بازاریابی،خدمت‌رسانی به مشتریان و حمایت اطلاعاتی به همراه دارد. در این مقاله سعی بر آن شده است تا یک طبقه‌بندی از بسته‌های‌1مدیریت روابط با مشتری ارائه و مناسبترین بسته را برای یکپارچه‌سازی با کسب و کاری بین‌ بنگاهی انتخاب شود.برای این منظور از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی بهره گرفته‌ شده است.نتایج بررسیها نشان می‌دهد که بسته‌های مدیریت روابط با مشتری که بر خدمات پشت صحنه (front-ent office) برپایه Web تمرکز دارند،از قابلیت‌ بیشتری برای یکپارچگی با تجارت بین بنگاهی الکترونیکی برخوردار می‌باشند.

خلاصه ماشینی:

"مدیریت روابط با مشتری (CRM) و مدل کسب و کار بین بنگاهی (B2B) دو بیشتری برای یکپارچگی با تجارت بین بنگاهی الکترونیکی برخوردار می‌باشند. بین المللی،شرکتها مجبور به استفاده از مدیریت روابط با مشتری برای ایجاد مزایای‌ در این رابطه با توجه به تعریف و اهدافی که برای مدیریت روابط با مشتری ذکر (به تصویر صفحه مراجعه شود) همچنین از جمله کاربردهای مدیریت روابط مشتری که از تجارت الکترونیک تاثیر حاضر رایج‌ترین ابزار مورد استفاده در تجارت الکترونیکی اینترنت می‌باشد(شارما، کسب و کار در اینترنت از چالشهای اصلی آنها در تجارت الکترونیکی است. از مزایای که تجارت الکترونیکی برای شرکت‌کنندگان در آن داشته است می‌توان به‌ بررسی این نوع تجارت از انواع تجارتهای الکترونیکی که بیشترین سهم را در میان‌ اما با ظهور اینترنت این کمبود تا حد زیادی قابل حل بوده است(نمودار 4). تجاری یک محیط مجازی است و برای این منظور شبکه ارتباطدهنده خریداران، CRM ارائه شده است که قابلیت یکپارچه‌سازی با B2B دارا باشند. هدف از بکارگیری این مدل اولویت‌بندی محصولات CRM براساس فاکتور در این روش عرضه‌کنندگان محصولات CRM بعنوان گزینه‌های مدل تحلیل‌ شاخصهای مورد استفاده برای اولیت‌بندی آنها پرداخته شده است. در این بخش گزینه‌های مطرح در مدل(محصولات (CRM براساس هریک از (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به اولویتهای بدست آمده می‌توان نتیجه‌گیری کرد که محصولات CRM برای یکپارچگی در تجارت الکترونیکی بنگاهی برخوردار می‌باشند. روابط با مشتری که بر خدمات پشت صحنه front-end office برپایه Web تمرکز دارند،از قابلیت بیشتری برای یکپارچگی با تجارت بین بنگاهی الکترونیکی‌"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.