Skip to main content
فهرست مقالات

تراز کردن ترازنامه

(4 صفحه - از 5 تا 8)

کلید واژه های ماشینی : ترازنامه ،حسابدار ،ارزیابی اقلام غیر ترازنامه‌ای مشتریان ،اقلام ،دارایی ،محصول ،حسابرسان ،سلامت ،شرکت مشاوران مدیریت اینبوکون ،اندازه‌گیری میزان سلامت شرکت ،شاخص ،اقلام غیر ترازنامه‌ای شرکت ،مشاوران ،بازار ،فروش ،مشاوران وظیفه‌ای مکمل وظیفه‌ی حسابرسان ،اندازه ،عمر محصول ،مدیریت ،ارزیابی ،مدیران شرکت مشاوران مدیریت ،وظیفه‌ی اندازه‌گیری اقلامی ،مصرفی ،تعداد مشتریان و مصرف محصولات ،ارزش ،ترازنامه‌ی شرکت ،درک میزان سلامت شرکت ،طول عمر محصول از شرکتی ،خدمات ،قیمت

خلاصه ماشینی:

"هیچ یک از این امتیازها با عدد و رقم در ترازنامه‌ی شرکت دیده‌ نمی‌شوند،ولی می‌توان مدعی شد که تمام‌ آنها نوعی دارایی واقعی برای شرکت است‌ آیا شرکت لازم است این دارییها را به ترتیبی‌ شناساسی کند و ترازنامه‌ای ارائه دهد که‌ ماهیتی کاملا متفاوت با ترازنامه‌های متداول‌ دارد؟هدف از این عمل چیست؟و در صورتی که بخواهیم ترازنامه‌ای جدید را طراحی کنیم،چگونه میتوان این کار را انجام‌ داد؟ واضح است که اگر بخواهیم ارزش مالی‌ داراییهای بالا را تعیین کنیم،اقدام ما چنان آمیخته به حدس و گمان می‌شود که‌ نتیجه‌ای عاید نمی‌کند. ما می‌توانیم‌ زمانی را که حالمان(مثلا در مقایسه با دیروز یا هفته‌ی گذشته)بهتر یا بدتر است‌ مشخص کنیم،و می‌توانین این سنجش را با استفاده از معیارهای کمی مانند تغییر در فشار خون،گرمای بدن یا وزن خود همراه‌ سازیم آیا می‌توان عملی مشابه را درباره‌ی‌ دارییهای غیر ملموس‌تر شرکت نیز انجام‌ داد؟به نظر من این کار ممکن است،و علاوه‌ بر آن فکر می‌کنم که ضرورت هم دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.