Skip to main content
فهرست مقالات

واحد اجتماعی (هان) در اقتصاد جمعی ژاپن

نویسنده:

(7 صفحه - از 51 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : تعاونی، ژاپن، اجتماعی، اقتصادی، مصرف، کار اعضای شرکتهای تعاونی مصرف، کار نهضت تعاونی مصرف‌کنندگان کالا، شرکت تعاونی، اقتصاد جمعی ژاپن، نهضت تعاونی

خلاصه ماشینی:

"با وجود آنکه 82 بافنده فلانل در سال 4481 برغم تنگدستی اعضای خود توانسته بودند از محل پس‌انداز دستمزد ناچیز روزانه خود در محله تولادین(شهر کوچک راچدیل)دکه‌ای تاسیس کنند و اولین‌ سنگ بنای اقتصاد تعاونی را در قلب بزرگترین‌ جامعه سرمایه‌داری صنعتی آن روز بگذارند تا به بخش خصوصی انتفاع فردی(سرمایه‌ داری)اخلاق اجتماعی و روابط عادلانه‌ اقتصادی را بیاموزند و در عین حال به‌ ملیونها کارگر صنعتی و غیر صنعتی چهار گوشه جهان راه درست و مبارزه با عوامل بهره‌ کشی فرد از فرد را تعلیم دهند،کارگران‌ صنعتی ژاپن با ابداع روشی کاملا متفاوت‌ و بسیار عملی‌تر که تشکیل گروههای انسانی‌ خودیار به نام(هان) HAN می‌باشد کار توزیع مواد مصرفی را از شکل جا افتاده و تکامل‌یافته دکه‌داری مغازه‌داری فروشگاه و سوپرمارکت را به خانه‌ها منتقل ساخته و آن‌ را از صورت یک کسب‌وکار مستقل و سودآور برای واسطه‌های تجارتی بیرون آورده و در چارچوب اقتصاد خانواده تنظیم و پیاده‌ نموده‌اند. با توجه به اینکه شرکتهای تعاونی مصرف، تولید،مسکن و اعتبار که در چهار گوشه‌ جهان فعالیت دارند نوعا سالی یک بار مجمع عمومی تشکیل می‌دهند و در مقابل‌ جامعه‌های تعاونی که در کشورهائی مانند کانادا،یوگوسلاوی،فرانسه و یا احتمالا در نقاط دیگر بطور هفتگی یا ماهی یک بار مجمع عمومی برگزار می‌کند گروههای(هان) در ژاپن به تفاوت بین هر دو ماه یا سه ماه‌ یک بار مجامع عمومی خود را برگزار می‌کنند و یک(هان)جدید التاسیس نیز یک ماه بعد از نخستین جلسه مجمع که مجمع موسس نامیده‌ می‌شود دومین مجمع را باید تشکیل داده و نسبت به وضع شرکت تعاونی خود ارزیابی‌ لازم را برای ادامه کار به عمل آورد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.