Skip to main content
فهرست مقالات

عاطفه، احساس و یادگیری

نویسنده:

مترجم:

(7 صفحه - از 64 تا 70)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،عواطف ،دانش‌آموزان ،ارزیابی ،کنترل ،اضطراب ،احساسات ،امتحان ،اضطراب امتحان ،مهارت‌های ،احساس و یادگیری ،علاقه ،تلاش ،رفتاری ،نگرش‌ها ،عقاید ،اجتماعی ،عاطفی ،وظیفه ،سلامت ،پردازش اطلاعات ،توانایی ،جریان اطلاعات ،مکانیزم‌های کنترل رفتار ،فشار اجتماعی و ارزیابی‌های اجتماعی ،احساسات و عواطف ،جریان یادگیری ،شیوه ،ممکن ،منفی

خلاصه ماشینی:

"برای مثال، فریجدا (Frijda,1986) استدلال می‌کند که‌عواطف همراه با دانش گفتاری و عملی در حافظه انباشته‌اند و این اطلاعات ممکن است همچون یک تمیزدهنده، که نسبت به حوادث آینده و حال هشدار می‌دهد، تا زمانی که شرایط و موقعیت‌های دشوار و غیر دشوار تشخیص داده می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرند. ) ارزیابی‌ها، تلاش، و مکانیزم‌های کنترل ارزیابی‌ها بوکارت (Boekaerts,1991) با برداشتی که از کتاب پرنفوذ لازاروس و فولکمن ـ که تحقیقی است در زمینه استرس (فشار عصبی) ـ دارد، ارزیابی ر یک جریان مقایسه‌ای پیوسته بین وظیفه محوله و نیازهای موقعیتی از یک سو، و زمینه‌های فردی و اجتماعی دریافتی برای آشنایی با این نیازها از سوی دیگر، بیان می‌کند. به عبارت روشن‌تر، دانش‌آموزان ممکن است درباره سختی وظیفه، تعداد منابع یادگیری موردنظر و میزان تلاشی که باید صرف انجام وظیفه شود؛ نیز کیفیت متون آموزشی و اجتماعی (شامل پشتوانه مؤثر و عاطفی قابل حصول) تکلیف قضاوت کنند؛ و اینکه اشتیاق آن‌ها برای شروع آن چقدر است. به هر حال، می‌توان فرض کرد که هردوی عملیات صفر و اختلاف ارزیابی‌ها به یک قصد رفتاری منجر می‌شود که فعالیت را با شیوه مهارتی آغاز کرده یا ادامه می‌دهد (مسیر سمت چپ، تصویر 1) محل تصویر این مسیر در نظر گرفته شده برای یادگیری، دارای بخش‌هایی است که معمولا برای بیان یادگیری انگیزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تلاش برای سامان‌دهی عواطف ممکن است به طور مؤثر فشار عصبی ناشی از تغییر تنش‌زا را به ذهن متبادر نماید، اما کنترل عواطف می‌تواند موقتا دانش‌آموزان را آرام کند، بنابراین، فقط بر نشانه‌های بیماری تأثیر دارند و نه بر رفع اساسی و بنیادی آن."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.