Skip to main content
فهرست مقالات

استفاده از آمار و احتمالات در تجزیه و تحلیل نقاط سربسری

نویسنده:

(13 صفحه - از 3 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،احتمال ،فروش ،تجزیه و تحلیل نقاط سربسری ،سود ،توزیع ،آمار و احتمالات ،پروژه ،متغیر ،انحراف معیار ،توزیع نرمال ،ریسک ،نقطهء سربسری ،تولید ،ارزش منتظرهء فروش ،متغیر تصادفی ،متغیرها بجزء مقدار فروش ثابت ،تجزیه و تحلیل نقطهء سربسری ،ارزش منتظره ،انحراف معیار مقدار فروش ،انحراف معیار هزینه‌های متغیر ،واحد ،انتخاب ،مقادیر متغیر تصادفی با احتمالات ،فرض ،متغیر تصادفی در مثال فروش ،احتمال این‌که مقدار فروش ،احتمالات در تجزیه ،توزیع متغیر تصادفی در مثال ،انحراف معیار هزینه‌های ثابت

خلاصه ماشینی:

"به زبان دیگر با توجه به تعدد متغیرهای تصادفی در تصمیم‌گیری‌ و محاسبه‌های نقطهء سربسری چند درصد احتمال است که شرکت به قیمتهای مندرج در جدول‌ بالا و در نتیجه به نقطهء سربسری 000002 واحد دست یابد؟و آیا این درجه اطمینان‌ برای هر دو پروژه یکسان است یا آنکه با هم متفاوت می‌باشند به عبارتی آیا واقعا تصمیم‌گیرندگان نسبت به انتخاب یکی از دو پروژه باید بی‌تفاوت باشند؟برای اینکه نشان‌ دهیم تصمیم‌گیرندگان نباید نسبت به انتخاب یکی از دو پروژه بی‌تفاوت باشند،تنها فروش‌ را به عنوان یک متغیر تصادفی در محاسبه‌ها وارد کرده و توزیع فروش دو کالای فوق را در جدول زیر نشان می‌دهیم‌2. --با وجودی که احتمال رسیدن به نقطهء سربسری در کالای الف بیش از دو کالای‌ دیگر است،جدول نشان می‌دهد که احتمال اینکه سود به بیش از 000006 ریال بالغ‌ گردد،در مورد کالای ج معادل 54/6 % است در حالی که در مورد کالای الف 83/2 % می‌باشد،لذا اگر شرکت علاقه‌مند به پذیرش ریسک برای سود بیشتر باشد،در این حالت‌ -------------- (*)-در مورد کالای الف،اطلاعات از مثالی است که در آن فقط فروش به عنوان‌ متغیر در نظر گرفته شده بود:در مورد کالای ب اطلاعات مربوط به مثالی است که در آن‌ ارقام هزینه‌های ثابت،هزینه‌های متغیر و بهای فروش نیز متغیرهای تصادفی در نظر گرفته‌ شده بودند و در مورد کالای ج تمام ارقام فروش و هزینه‌های متغیر و هزینه‌های ثابت‌ ارزشهای منتظرهء قبلی را دارا می‌باشند ولی انحراف معیارها تغییر کرده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.