Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه ریزی نوعی فراگیری است

مترجم:

نویسنده:

(14 صفحه - از 16 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : فراگیری، مدیران، برنامه‌ریزی نوعی فراگیری، شل، الگوهای، قیمت، نفت، شرکت شل، برنامه‌ریزی، گروه برنامه‌ریزی شرکت شل

خلاصه ماشینی: "چطور یک شرکت فرامیگیرد و خود را نسبت به آموخته‌هایش تعدیل‌ میکند؟،و نقش برنامه‌ریزی در برنامه‌ریزی برای شرکت چیست؟ پاسخ من به مورد اول این است که بسیاری از شرکتها یا اصولا یاد نمی‌گیرد و واکنش نشان نمی‌دهند یا اگر هم چنین میکنند جریان‌ کار بسیار کند است. تمام مدیران این نوع شناخت را دارند و میتوانند در طول زمان به تکامل آن بپردازند زیرا هر انسان زنده‌ یا هر شرکتی که فعالیت میکند پیوسته در حال فراگیری است. بنابر این نمونه‌ای نوشته‌ایم که در آن یک نمونه از انواع امکانات در صورت بروز سقوط قیمت را نشان داده‌ایم‌"سپس موردی را شرح‌ دادیم که در آن از پایان سال 5891 قیمت روند نزولی را در پیش‌ میگرفت و چنین نتیجه‌گیری کردیم که‌"و حالا آوریل 6891 است و شما با قیمت 61 دلار هر بشکه شروع کرده‌اید. اما این بازی در سراسر شل نوعی کار جدی را در پی داشت که به پاسخ‌گوئی به پرسشهائی‌ از قبیل‌"چه اتفاقی خواهد افتاد؟"مربوط نمیشد اما می‌کوشید به‌ تفحص درباره‌ی این پرسش بپردازد که‌"اگر چنین وضعی اتفاق‌ افتاد،آن وقت چه باید بکنیم؟"سرعت گرفتن فراگیری‌ سازمانی از این زمان آغاز شد. جریان‌ کار زمانی آغاز میشود که مشاوران مطلبی مانند نوشته‌ی زیرا را به‌ گروه مدیران میگویند:"تجربه به ما نشان داده است که‌ سیاستهای خوبی همه ضمنی‌اند. علاوه بر آن، برای فراگیری،واقعیت بودن موضوع اهمیت ندارد اما الگوئی که‌ گروه از واقعیات میسازد مهم است زیرا این الگو میتواند درک اعضای‌ هیأت مدیره را از جهان واقعی تغییر دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.