Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه سبک های یادگیری (وابسته به زمینه و نابسته به زمینه) دانش آموزان و دانش جویان گروههای علوم انسانی و ریاضی مدارس و دانشگاههای شهر تهران

نویسنده:

ISC (22 صفحه - از 59 تا 80)

کلید واژه های ماشینی : سبک‌های، سبک‌های یادگیری دانش‌آموزان و دانش‌جویان، دانش‌جویان گروه‌های علوم انسانی، دانش‌آموزان و دانش‌جویان گروه‌های علوم، سبک‌های یادگیری، یادگیری دانش‌آموزان و دانش‌جویان گروه‌های، علوم انسانی و ریاضی، گروه‌های علوم انسانی، کارشناسی، نابسته، یادگیرندگان گروه‌های علوم انسانی، FD، دانش‌آموزان و دانش‌جویان گروه‌های ریاضی، گروه‌های ریاضی و علوم انسانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد گروه‌های ریاضی، آزمون، یادگیرندگان گروه‌های ریاضی، گروه‌های ریاضی، یادگیری دانش‌آموزان و دانش‌جویان قوی، مقایسهء سبک‌های یادگیری FD، یادگیرندگان گروه‌های ریاضی سبک، متوسطه، سبک نابسته به زمینه، کارشناسی‌ارشد گروه‌های علوم انسانی، دانش‌جویان گروه‌های ریاضی و علوم، یادگیرندگان دوره‌های تحصیلی متوسطه، وابسته، پژوهش، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد گروه‌های علوم، کارشناسی‌ارشد گروه‌های علوم انسانی تفاوت

خلاصه ماشینی: "جدول شماره 3:خلاصه تحلیل واریانس یک عاملی (ANOVA) بین سه دورهء متوسطه، کارشناسی و کارشناسی ارشد گروه‌های علوم انسانی در عامل سبک یادگیری (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول(4)نتایج آزمون t مستقل بین یادگیرندگان زن و مرد را،هم در کل نمونه‌ مورد بررسی و هم در دو گروه علوم انسانی و ریاضی به‌طور جداگانه نشان می‌دهد. جدول شماره 4:آزمون t مستقل بین یادگیرندگان زن و مرد در عامل سبک یادگیری (به تصویر صفحه مراجعه شود) **علامت معنی‌داری تفاوت بین گروه‌ها است(05/0> P ) جدول(5)ضرایب همبستگی بین سن و سبک یادگیری دانش‌آموزان و دانش‌جویان را، در کل نمونه مورد بررسی و هم در دو گروه علوم انسانی و ریاضی نشان می‌دهد. (به‌نقل سریواستاوا،1997)مشاهده می‌شود پژوهش‌هایی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است تأثیر سن بر روی سبک‌های شناختی FD-I را بدون توجه‌ به رشته‌ها و گروه‌های مختلف تحصیلی نشان می‌دهند ولی در پژوهش حاضر،این مسئله به‌ صورت دقیق‌تر و در بین گروه‌ها علوم انسانی و ریاضی به‌صورت جداگانه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. ث)مقایسهء سبک‌های یادگیری FD-I در بین یادگیرندگان قوی و ضعیف: در این بخش سبک‌های یادگیری دانش‌آموزان و دانش‌جویان گروه‌های بالا و پائین و میانگین افراد شرکت‌کننده در این پژوهش(قوی و ضعیف)به‌وسیلهء آزمون t مستقل مورد مقایسه قرار گرفت که نتایج حاصل در دو گروه علوم انسانی و ریاضی به‌طور جداگانه‌ بررسی می‌شود. 1-گروه علوم انسانی:نتایج به‌دست آمده نشانگر این است که بین سبک‌های یادگیری‌ دانش‌آموزان و دانش‌جویان قوی و ضعیف گروه‌ها انسانی تفاوت معنی‌دار وجود ندارد و چنان‌که قبلا اشاره شد یادگیرندگان گروه‌های انسانی اغلب وابسته به زمینه می‌باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.