Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی مدل مناسب برای نظام راهنمایی و مشاوره دوره دبستان در آموزش و پرورش ایران

نویسنده:

ISC (28 صفحه - از 77 تا 104)

کلید واژه های ماشینی : مشاور، مدل، نظام راهنمایی و مشاوره، راهنمایی و مشاوره، آموزش و پرورش، معلمان، دانش‌آموزان، مدل نظام راهنمایی و مشاوره، مدل مناسب، راهنمایی و مشاوره دوره دبستان

آموزش و پرورش،اصلی‌ترین سازمان مسئول حفظ و ترویج‌ ارزش‌ها و تعلیم و تربیت نسل آیندهء جامعه است.در این‌ سازمان،دروهء دبستان از آن نظر اهمیت دارد که بنیاد تربیت‌ انسان در این دوره نهاده می‌شود.در این راستا،نظام راهنمایی‌ و مشاهوره به دانش‌آموزان کمک می‌کندتا در زمینه‌های‌ جسمانی،روانی،عاطفی،شناختی،اجتماعی و اخلاقی‌ در مسیر طبیعی خود رشد کنند و ضمن شناسایی قابلیت‌ها، نیازها و علائق خود توانمندی‌هایشان را به نحو احسن به‌ کار گیرند تا سرانجام کیفیت یادگیری و یاد دهی،که کانون‌ تعلیم و تربیت است،بهبود یابد.این پژوهش با هدف ارائهء مدلی مناسب برای راهنمایی و مشاوره در دورهء دبستان انجام‌ شده است.

خلاصه ماشینی:

"طراحی مدل مناسب برای نظام راهنمایی و مشاوه دورهء مدلی مناسب برای راهنمایی و مشاوره در دورهء دبستان انجام‌ برای بررسی مدل نظام راهنمایی و مشاوره از روش پیمایشی استفاده شد. مدلی است برای طراحی نظام راهنمایی و مشاوره در دورهء دبستان در آموزش‌ 1. مؤلفه‌های اصلی تشکیل دهندهء نظام راهنمایی و مشاوره در دورهء دبستان کدام است؟ 2. چه مدل مناسبی را می‌توان برای نظام راهنمایی و مشاوره در دورهء دبستان ارائه‌ 3. درجهء تناسب مدل ارائه شده از نظر استادان(مدیریت آموزشی و مشاوره و راهنمایی)، مشاوره در دورهء دبستان استخراج شده این مؤلفه‌ها عبارت است از: 5. خدمات راهنمایی و مشاوره فراگیر است و در دسترس همهء دانش‌آموزان قرار 9. ارتباط میانفردی معلم مشاور و دانش‌آموز،اساس نظام راهنمایی و مشاوره است که‌ مدل مناسب برای نظام راهنمایی و مشاوره در دبستان کدام است؟ اصلی اساسی تلقی و نظام راهنمایی و مشاوره در آن توصیه شده است(عدالت‌ برای نظام راهنمایی و مشاوره در دورهء دبستان میزان تناسب بسیار مطلوبی دارد دانش‌آموزان ناشی از مشکلات والدین آنان است و راهنمایی آن‌ها برای پویایی‌ مدل نظام راهنمایی و مشاوره پیشنهادی با 2/75 درصد موافق از نظر 1. مدل نظام راهنمایی و مشاوره مورد پژوهش در دبستان‌های کشور اجرا شود. 3. در اجرای نظام راهنمایی و مشاوره باید به مؤلفه‌های تشکیل دهندهء مدل نظام‌ 4. مدل نظام راهنمایی و مشاوره به صورت آزمایشی حداقل در شهرستان‌های 5 استان‌ برنامهء اصلی راهنمایی و مشاوره برای اجرا در سطح ملی آماده می‌شود و پس از 8. برای بالا بردن سطح کیفی خدمات راهنمایی و مشاوره باید مسئولان مربوط،مدیران‌"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.