Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی مدل مناسب برای نظام راهنمایی و مشاوره دوره دبستان در آموزش و پرورش ایران

نویسنده: ؛ ؛

پاییز 1383 - شماره 79 (28 صفحه - از 77 تا 104)

کلید واژه های ماشینی : راهنمایی و مشاوره ،نظام راهنمایی و مشاوره ،مشاوره در دورهء دبستان ،آموزش و پرورش ،نظام راهنمایی ،دبستان در آموزش ،مدل مناسب ،دورهء دبستان ،خدمات راهنمایی و مشاوره ،مدل نظام راهنمایی ،برنامهء راهنمایی و مشاوره ،درصد گزینهء مناسب ،دوره دبستان ،تعلیم و تربیت ،مشاوره و راهنمایی ،درصد گزینهء ،مشاوره در دبستان‌ها ،برنامهء راهنمایی ،معلم مشاور ،خدمات راهنمایی ،گزینهء ،رشد کودک ،وزارت آموزش و پرورش ،دانش‌آموزان کمک ،گروههای نمونه ،دهندهء نظام راهنمایی ،مدل راهنمایی ،گزینهء نامناسب ،اهداف مدل ،نامناسب

آموزش و پرورش،اصلی‌ترین سازمان مسئول حفظ و ترویج‌ ارزش‌ها و تعلیم و تربیت نسل آیندهء جامعه است.در این‌ سازمان،دروهء دبستان از آن نظر اهمیت دارد که بنیاد تربیت‌ انسان در این دوره نهاده می‌شود.در این راستا،نظام راهنمایی‌ و مشاهوره به دانش‌آموزان کمک می‌کندتا در زمینه‌های‌ جسمانی،روانی،عاطفی،شناختی،اجتماعی و اخلاقی‌ در مسیر طبیعی خود رشد کنند و ضمن شناسایی قابلیت‌ها، نیازها و علائق خود توانمندی‌هایشان را به نحو احسن به‌ کار گیرند تا سرانجام کیفیت یادگیری و یاد دهی،که کانون‌ تعلیم و تربیت است،بهبود یابد.این پژوهش با هدف ارائهء مدلی مناسب برای راهنمایی و مشاوره در دورهء دبستان انجام‌ شده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.