Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه های بعد از مدرسه

نویسنده:

(30 صفحه - از 67 تا 96)

کلید واژه های ماشینی : برنامه‌های بعد از مدرسه ،دانش‌آموزان ،نوجوانان ،امکانات مدارس ،کودکان و نوجوانان ،آموزش ،خانواده‌ها ،مکان‌های ،اجتماعی ،سازمان ،مهارت‌های ،کتابخانه‌ها ،ساعات بعد از مدرسه ،طراحی ،والدین ،دانش‌آموزان تحت نظارت خانه ،کیس لیچ ،مشکلات ،وسایل ،رشد ،حل مسائل و مشکلات دانش‌آموزان ،تحت نظارت ،اجرای برنامه ،یادگیری و آموزش مهارت‌های یادگیری ،بزرگ‌سالان ،امکانات مدرسه اجرا ،مهارت‌های یادگیری به وسیله‌ی آموزش ،هدف ،هدف تحت نظارت ،امکانات مدارس استفاده

یکی از راهبردهای اساسی و مؤثر در پیشگیری از جرائم و حل‌ مسائل و مشکلات دانش‌آموزان،پر کردن ساعات بعد از تعطیلی‌ مدارس به گونه‌ای سازمان یافته است.این مسأله در پژوهش حار مورد بررسی قرار گرفته است.براساس پژوهش‌های انجام شده، بیش‌ترین جرائم مربوط به کودکان و نوجوانان و بیش‌ترین‌ آسیب‌های جسمانی در فاصله‌ی ساعاتی که دانش‌آموزان تحت‌ نظارت خانه و مدرسه قرار ندارند،به وقوع می‌پیوندد.به همین‌ دلیل،ارائه‌ی خدمات گوناگون با هدف تحت نظارت داشتن‌ دانش‌آموزان در ساعات بعد از مدرسه ضروری به نظر می‌رسد. هدف اصلی برنامه‌های بعد از مدرسه عبارت است از آماده کردن‌ بستری مناسب برای رشد عاطفی،اجتماعی و تحصیلی‌ دانش‌آموزان.برای دست‌یابی به این هدف،لازم است امکانات‌ مدارس،مساجد،کتابخانه‌ها،سازمان‌ها و نهادهای مختلف به کار

خلاصه ماشینی:

"(*)-کارشناس ارشد روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی عدم نظارت بر نوجوانان در ساعات بعد از مدرسه به رفتارهای ضد قرار دارند(اکی‌7،1998)این افراد از نظر برقراری روابط اجتماعی نیز به‌ در مورد کودکان نیز این مسائل به گونه‌ای دیگر مطرح است. جرائم بعد از مدرسه را با تحت نظارت بودن نوجوانان مورد بررسی قرار مهارت‌های یادگیری باید از اهداف اصلی برنامه‌های بعد از مدرسه باشند. 5)برنامه باید زمینه را برای انجام دادن فعالیت‌های فردی به منظور رشد 7)در طراحی برنامه‌های بعد از مدرسه چگونگی ارزش‌یابی برنامه‌ها نیز برنامه‌های سازمان یافته‌ی بعد از مدرسه که تحت نظارت افراد متخصص‌ برنامه‌های سازمان‌یافته‌ی بعد از مدرسه برای دانش‌آموزان فرصتی مناسب ایجاد این نوع برنامه‌ها به ایجاد تجربه‌های اجتماعی مناسب نیز توجه می‌شود(وندل‌ یادگیری را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و ایجاد این فرصت‌ها موجب بالا رفتن انگیزش و عزت نفس آنان می‌شود. دانش‌آموزان وجود ندارد،مجریان برنامه سعی می‌کنند زمینه را برای انجام دادن‌ بدین منظور باید امکانات محیطی که قرار است برنامه در آن‌جا به‌ یکی از مزایای استفاده از امکانات در دسترس این است که دانش‌آموزان مجبور بعد از مدرسه بیانگر این است که اگر این دانش‌آموزان به خوبی آموزش ببینند، مسؤولیت طراحی و اجرای برخی برنامه‌های بعد از مدرسه را بر عهده دارند. از کودکان و نوجوانان به دلیل ابتلا به اختلالات نسبتا شدید،پس از تعطیلی مدرسه به‌طور کامل تحت مراقبت این مؤسسات قرار دارند و برخی دیگر تنها نیازها و انتظاراتی در آنان شده است که سیاست‌گذاران آموزش و پرورش باید بدان‌ها توجه کافی مبذول دارند. از اجرای برنامه‌های سازمان یافته‌ی بعد از مدرسه ایجاد مهارت‌های تحصیلی،"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.