Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه های بعد از مدرسه

نویسنده: ؛ ؛

زمستان 1382 - شماره 76 (30 صفحه - از 67 تا 96)

کلید واژه های ماشینی : کودکان و نوجوانان ،حل مسائل و مشکلات دانش‌آموزان ،تحصیلی ،اجرای برنامه ،تحصیلی دانش‌آموزان ،مهارت‌های اجتماعی ،امکانات مدارس ،نظارت خانه و مدرسه ،مسائل و مشکلات دانش‌آموزان ،پیشرفت تحصیلی ،دادن فعالیت‌های آموزشی ،تعطیلی مدارس ،حل مسائل ،یادگیری دانش‌آموزان ،خانه و مدرسه ،بزرگ‌سالان قرار ندارند ،برنامه‌های جبرانی ،حل تعارضات ،فعالیت‌های متناسب با سن ،رشد مهارت‌های ،بستری مناسب ،عدم نظارت ،ایجاد مهارت‌های ،ایجاد زمینه ،سازمان یافته‌ی ،مورد کودکان ،دادن ،برنامه‌های سازمان‌یافته‌ی ،برنامه‌های سازمان یافته‌ی ،نیازهای دانش‌آموزان

یکی از راهبردهای اساسی و مؤثر در پیشگیری از جرائم و حل‌ مسائل و مشکلات دانش‌آموزان،پر کردن ساعات بعد از تعطیلی‌ مدارس به گونه‌ای سازمان یافته است.این مسأله در پژوهش حار مورد بررسی قرار گرفته است.براساس پژوهش‌های انجام شده، بیش‌ترین جرائم مربوط به کودکان و نوجوانان و بیش‌ترین‌ آسیب‌های جسمانی در فاصله‌ی ساعاتی که دانش‌آموزان تحت‌ نظارت خانه و مدرسه قرار ندارند،به وقوع می‌پیوندد.به همین‌ دلیل،ارائه‌ی خدمات گوناگون با هدف تحت نظارت داشتن‌ دانش‌آموزان در ساعات بعد از مدرسه ضروری به نظر می‌رسد. هدف اصلی برنامه‌های بعد از مدرسه عبارت است از آماده کردن‌ بستری مناسب برای رشد عاطفی،اجتماعی و تحصیلی‌ دانش‌آموزان.برای دست‌یابی به این هدف،لازم است امکانات‌ مدارس،مساجد،کتابخانه‌ها،سازمان‌ها و نهادهای مختلف به کار

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.