Skip to main content
فهرست مقالات

آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتری CRM و E-CRM

مترجم:

(10 صفحه - از 57 تا 66)

سازمان‌ها برای موفقیت در آینده نیاز به درک بیشتری از نیازهای مشتری خواهند داشت.بنابراین اهمیت ارتباط با مشتری بسیار مهم‌تر از هر چیز دیگری خواهد شد.مدیریت ارتباط با مشتری،فرآیند اکتساب،حفظ و افزایش تعداد مشتریان سودآور می‌باشد.انواع مختلف‌ مدیریت ارتباط با مشتری شامل به دست آوردن مشتریان از دست رفته،ایجاد وفاداری بین مشتریان موجود،فروش در طول و عرض خدمات‌ به مشتریان و جستجوی مشتریان جدید می‌باشد. 5 عنصر استراتژی،تعریف بخش،فناوری،فرآیند و سازمان برای پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری مورد نیاز است. امروزه استفاده از کامپیوتر،شبکه‌های اینترنتی و اینترانتی،مرکز ارتباط چند رسانه‌ای،انبارهای داده،ابزارهای داده کاری و...باعث تاثیر زیادی در مدیریت ارتباط با مشتری در نتیجه سرمایه‌گذاری فراوان شرکت‌ها در آن شده است.

خلاصه ماشینی:

"سازمان همچنین این آزمایش‌ها را برای دوباره تعیین کردن و تنظیم کردن خریدهایش(که به‌ عنوان الگوریتم امتیازدهی شناخته شده است)بکار خواهد برد تا تعیین کنند که به چه صورت ممکن است که یک محصول‌ خاص خریده شود،و مدلهای پذیرش پیش‌بینی کننده که برای‌ پیشگویی امکان اینکه بازار،یک پیشنهاد را بپذیرد،به چه‌ صورت می‌باشد تا به این وسیله بتواند میزان خریدها و فروشها را تخمین بزنند. سازمانها سعی بر این دارند که‌ از دست رفتن مشتریان با استفاده از سه عنصر زیر جلوگیری‌ کنند: @تعریف بخش بر مبنای ارزش‌01 @تعریف بخش بر مبنای نیازها11 @مدلهای پیشگویی تغییر21 تعریف بخش بر مبنای ارزش،به سازمان این امکان را می‌دهد که تعیین کند چقدر حاضر است برای حفظ وفاداری‌ مشتری هزینه کند. براستی،مهمترین خواسته سازمانها همیشه این بوده است‌ که: @بر روی مشتریان بصورت فردی تمرکز کرده و به آنها خدمات خود را ارائه دهند(تک به تک،به جای همه) @با آنها ارتباط طولانی مدت برقرار کنند(ارتباط به جای‌ معامله) @از همه موانع و مضراتی که توسط آن دسته از واسطه‌هایی‌ که بین تأمین‌کننده و مشتری قرار دارند و حاوی ارزش‌ افزوده نیستند رهائی یابند(بی‌واسطه یا فروش مستقیم‌ به مشتری) مدیریت روابط مشتری،چیزی جز بازاریابی یا رابطه تک به‌ تک و بی‌واسطه نیست. @وقتی آنها در نهایت موفق شوند،آیا در واقع مشتریان‌ جدید را جذب می‌کنند یا مشتریان فعلی را از فروشگاه‌هایشان را به استفاده از اینترنت دعوت می‌کنند؟ بنابراین برای یک بازاریابی موفق،امروزه چالش‌های‌ مدیریت روابط مشتری حول محور اجرای یک استراتژی‌ چند کاناله می‌گردد(مجتمع‌سازی چندین کانال) همچنین یک چالش مهم در مجتمع‌سازی انواع فناوریهای‌ E-CRM می‌باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.